Follow Me @Charmedka

02.11.16

Knižní hitparáda - Říjen 2016

Milí čtenáři,přeji Vám krásný začátek nového měsíce. Už máme listopad, je to děsné a děsné bylo i moje říjnové čtení. V září jsem se ještě činila, ale bohužel v říjnu na mě padla podzimní únava, k tomu jsem se sekla u jedné knihy, měla týden dovolenou a to vše dohromady zapříčinilo to, že jsem přečetla pouhých pět knih.

Největší podíl na tom má ale určitě Dvůr trnů u růží, kniha, do které jsem nebyla schopná se začíst a strávila jsem u ní víc jak týden. Přesto mi přijde, že počet nepřečtených knih, které mi doma leží, se hezky snížil, z čehož mám velkou radost. V listopadu bych se ráda zas dostala na svá klasická čísla, to znamená kolem osmi přečtených knih, ale nechme se překvapit a pojďme se podívat na těch pět říjnových kousků.



 
Nejlepší kniha  
Past (Lauren DeStefano) 
Proč: I když je příběh poměrně jednoduchý, neskutečně mě kniha chytla. Dystopie zkrátka miluji a tohle bylo velmi originální a čtivé. Sice se toho moc v knize nedělo, ale ani u jediné kapitoly jsem se nenudila, navíc každá postava má skvěle propracovaný charakter.
Nejhorší kniha
Zrádce (Lili St. Crow)
Proč: Andělé noci mi prostě nesedí. Příběh nezajímavý a ani na konci jsem nevěděla, kdo je kdo, jak moc nezajímavých postav tam bylo. Dru ke všemu většinu knihy jen fňukala a litovala se.
Největší překvapení
Past (Lauren DeStefano)
Proč: Sice jsem četla hodnocení a pozitivní recenze, ale fakt mě nenapadlo, že to bude až tak dobré. Jen škoda, že druhý díl kvalitně hodně klesl a třetího se ani nedočkáme.
Největší zklamání
Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Proč: Kniha, která zničila říjen. Poměrně bichle, ve které se konečně něco začalo dít až ke konci. Strašně špatně se mi kniha četla, nedokázala jsem se vůbec začíst. Vyloženě jsem se nutila, abych ji otevřela. Od knihy jsem čekala mnohem více.
Nejvtipnější kniha
Manželovo tajemství (Liane Moriarty)
Proč: Žádnou vyloženě vtipnou knihu tu nemám, žánrově sem ale nejvíce sedí právě Manželovo tajemství. I když je příběh vážný a dokonce až tragický, je napsána s jistým nadhledem. Přesně tak, jak to Liane Moriarty umí.
Nejnudnější kniha
Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Proč:Nejhůře hodnocenou knihou je sice Zrádce, ale u toho jsem alespoň nestrávila týden. Pravda, téměř nevím, o čem byl, ale i tak. U Dvoru jsem se hodně nudila.
Nejnapínavější kniha
Manželovo tajemství (Liane Moriarty)
Proč: Sice to bylo předvídatelné, ale stejně jsem na rozuzlení čekala s napětím a čtení si užívala. Určitě mám v plánu doplnit si knihovnu o další díla této autorky.
Nejromantičtější kniha
Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Proč: Kráska a zvíře, co může být romantičtějšího. Sice kolem sebe hlavní postavy většinu času chodí po špičkách a svoje city dají najevo až ke konci, ale stejně si tuhle kategorii zaslouží asi nejvíce.



Nejočekávanější kniha
Dvůr trnů a růží (Sarah J. Maas)
Proč: Opravdu dlouho a hodně jsem se na knihu těšila a byla nadšená, když se mi konečně dostala do rukou. Bohužel, někdy se velká očekávání nevyplácí.
Knižní série objevená v tomto měsíci
Zahrada nesmrtelnosti (Lauren DeStefano)
Proč: Vážně mě mrzí, že Fortuna Libri se rozhodla závěrečný díl nevydat. Skončilo to v tom nejlepším a já strašně chci vědět, jak celý tenhle svět dopadne. Knihy se čtou dobře, první díl má úžasná hodnocení, tak nechápu proč...
Nejlepší obálka
Manželovo tajemství (Liane Moriarty)
Proč: Je vůbec třeba k tomu něco dodávat?! To je prostě nádhera.
Nejhorší obálka
Zrádce (Lili St. Crow)
Proč: První díl celkem ušel, ale obálka toho druhého mi přijde už vyloženě nehezká a laciná.



Hrdina měsíce
Cecelia  Tess & Rachel (Manželovo tajemství - Liane Moriarty)
Proč: Ženy, s nimiž se život moc nemazlí a háže jim klacky pod nohy. Každá se musí vypořádat se svým kostlivcem ve skříni a ani jedná to nemá vůbec jednoduché.
Pár měsíce
Rein & Gabriel (Horečka - Lauren DeStefano)
Proč: Ne že bych byla z tohohle páru nějak na měkko, ale kvůli Rein se Gabriel vzdal všeho, čemu doposud věřil a skočil do neznáma.






Jaký byl Váš říjen?
Co pěkného jste přečetly?

6 komentářů:

  1. Ze Dvora trnů a růží jsem byla taky dost zklamaná. Zbytek knih jsem nečetla, takže nemůžu soudit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja jsem Dvur nakonec zamitla, vzhledem k tomu, kolik negativnich nazoru jsem cetla...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já jsem naopak ze Dvora trnů a růží byla celkem nadšená :) Ale ještě jsem pořád nečetla autorčinu druhou sérii, Skleněný trůn, takže jsem vlastně nevěděla do čeho jdu a neměla moc velká očekávání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skleněný trůn jsem také nečetla, ale ráda bych :)

      Vymazat