Follow Me @Charmedka

26.10.16

Liane Moriarty - Manželovo tajemství | RC review

Spisovatel: Liane Moriarty
Originální název: The Husband`s Secret
Počet stran: 392
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Ikar
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Ceciliin manžel se poslední dobou chová rozhodně podivně, a Cecilia teď navíc najde na půdě tenhle záhadný dopis, nadepsaný jeho roztřesenou rukou. Otevřít jen v případě mé smrti. Tess zase manžel oznámí, že se právě zamiloval do její sestřenice; no ano, té sestřenice, se kterou byly až doteď nejlepší kamarádky, protože spolu vyrůstaly jako siamská dvojčata. Rachel před osmadvaceti lety zabili dceru, Conner Whitby, který v tom má určitě prsty, si běhá po svobodě, a jako by toho bylo málo, ta protivná snacha se chystá odvézt jejího vnuka, Rachelinu největší radost, na celé dva roky do New Yorku… Tři ženy, tři Pandořiny skříňky, jeden společný osud.

Něco ke knize

Cecelia má velmi spokojené manželství a tři krásně dcerky. Je to perfekcionistka, vše má to posledního puntíku srovnané a to jak v rodinném životě, tak i v tom pracovním. V podstatě není téměř nic, co by ji mohlo rozházet. Až do jednoho osudného dne, kdy na půdě najde dopis nadepsaný manželovým písmem a poznámkou, že ho má otevřít pouze v případě jeho smrti. A co teď? Otevřít, neotevřít? Poté, co se kvůli němu manžel vrátí dříve z pracovní cesty, Cecelia dopis otevře.

Tess je pravým opakem spořádané Cecelie. Je hodně plachá a jakákoliv komunikace s jinými lidmi ji činí neskutečné potíže. Oporou ji vždy byl manžel a hlavně sestřenice, se kterou jsou spíše jako siamská dvojčata. Jak se ale ukáže, mají toho společného mnohem více, než by se Tess líbilo.

Nejstarší hlavní hrdinkou je Rachel, která před spoustou let přišla o dceru. Jejího vraha se ale doteď nepodařilo odhalit a Rachel se tak s nešťastnou událostí stále nesmířila. Jedinou radost ji činí vnouček Jacob, kterého rodiče ale plánuji odvést do New Yorku, což Rachel nemůže překousnout.

Tři rozdílné ženy, které však spojuje jedno obrovské tajemství. Někdy je ale lepší nevědět..

Moje hodnocení a dojmy

Od Liane Moriarty jsem zatím četla jen Sedmilhářky, které se mi ale hodně líbily. Proto jsem si chtěla doplnit knihovničku knihami této autorky. A jelikož Manželovo tajemství je první kniha, která u nás vyšla, rozhodla jsem se pro ní.

Samozřejmě mě zaujala i anotace, která vypadala opravdu slibně. Kniha je psána z pohledů tří ženských postav. Nebyl ale vůbec problém se zorientovat, navíc všechny tři mi sedly, takže jsem se u žádné části nenudila.

Na začátku knihy nás autorka se všemi seznámí a postupně odkrývá kostlivce ve skříni. Možná kniha měla působit záhadně a čtenář měl při každém menším odhalení lapat překvapením po dechu, ale on je příběh poměrně předvídatelný a hodně brzy je Vám jasné, kam bude směřovat. To mi ale rozhodně požitek ze čtení nezkazilo.

Příběh se odehrává v Austrálii, konkrétně v Sidney. Přesto jsem měla pocit, že čtu spíše o maloměstě, kde se každý zná s každým. Vše se navíc odehraje v pouhém jednom týdnu. Tady je opravdu krásně vidět, jak stačí malá chvilka a celý Váš život se zhroutí jak domeček z karet.

Jak jsem psala výše, všechny tři ženy se mi líbily. Rachel prožila snad to nejhorší, co rodič může zažít a je naprosto jasné, že se s tragédií nevyrovnala. Neustále na dceru myslí a přemýšlí, jaká by asi byla. Rachel po celá ta léta má svého podezřelého a nic s tím nemůže dělat.

U Cecelie jsem moc nechápala, že tak dlouho váhala s otevřením dopisu. Přiznávám, že já bych byla mega zvědavá a do dopisu nakoukla. Tady ovšem platí, že ne všechna tajemství by měla být odkryta a do soukromí se zkrátka lézt nemá.

Kniha se četla moc dobře, nenudila jsem se. Autorka s citem a nadhledem popsala životní tragédie, charaktery postav a jejich osudy jsou dokonale propracované. Avšak jedno mínus mám, kniha mi přišla téměř totožná jako Sedmilhářky. Tři ženy a spousta tajemství a zvratů.

Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.

2 komentáře: