Follow Me @Charmedka

17.10.16

Becca Fitzpatrick - Crescendo

Spisovatel: Becca Fitzpatrick   
Originální název: Crescendo
Série: Nora Greyová
Díl: 2. 
Počet stran: 411
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Egmont
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Druhý díl Zavrženého se jmenuje Crescendo.
Příběh opět vypráví Nora. Už dva měsíce chodí se svým strážným andělem Patchem. Líbají se kdekoliv a kdykoliv. Začínají prázdniny a ona s ním chce trávit všechen volný čas, ale Patch je najednou odtažitý. Nora neví, jestli proto, že už k ní nic necítí, nebo pro její dobro, a Patch jí k tomu nechce nic říct. Nora se na to snaží přijít sama. Souvisí s tím nějak chování Marcie Millarové? Jak je to doopravdy se smrtí jejího otce? A není pravda horší, než dokáže snést?

Něco ke knize

Patch dostal zpět svoje křídla, stal se strážným andělem Nory a oficiálně tvoří pár. Nora by nemohla být šťastnější. Jenže jejich štěstí trvá přesně dva měsíce. Patch začne být více odtažitý a poté, co mu Nora vyzná lásku, se sebere a bez odpovědi odejde.

Jeho cesty vedou k Nořině dlouholeté nepřítelkyni Marcie Millarové, což Nora neunese a vztah ukončí. Patch nedokáže vysvětlit, proč s Marcií tráví stále více času a Nora netuší, zda je to kvůli jejímu bezpečí, nebo v tom hraje roli něco jiného.

V tu dobu se do města nastěhuje Scott, který byl Nořiným kamarádem v dětství. A i když Noře její instinkt říká, aby se od Scotta držela dál, na truc Patchovi dělá pravý opak. Noru navíc pronásledují obrazy jejího mrtvého otce a Nora musí zjistit, co se zase děje.

Moje hodnocení a dojmy

Začala velkým plusem knihy a tou je čtivost. Stejně jako u prvního dílu Vám stránky ubývají. Becca Pitzpatrick zkrátka píše opravdu čtivě, takže i když Vás samotný děj příliš nenadchne, knihy Vás nenudí.

Co mě ale nudilo, tak hlavní hrdinka Nora. Cháplala jsem, že Patchovo chování ji zamrzelo a jeho následné spolčení s Marcií brala téměř jako bodnutí do zad, ale chovala se naprosto stupidně. Chvilku byla na Patche naštvaná, předváděla žárlivé scény a chovala se jako největší hysterka a v druhé chvíli úplně obrátila.

Přišlo mi to hodně dětinské a kniha tím pádem působila vyloženě jako četba pro mladší čtenáře. Stejně tak mě vytáčelo chování Patche. K Patchovi si nedokážu vybudovat kladný vztah. Vadil mi v prvním dílu a vadí mi i tady. Pro mě to jedna z nejnesympatičtějších hlavních, knižních postav.

Abych ale jenom nekritizovala. Musím uznat, že kniha je plná nečekaných zvratů a čtenář neví, kam bude příběh směřovat, což je rozhodně fajn. Určitě bych knihu neoznačila za předvídatelnou.

Když opominu chování dvou hlavních hrdinů, má kniha příjemný děj a vedlejší postavy. Vůbec nejlepší postavou je Nořina nejlepší kamarádka Vee. Ta je mi hodně sympatická, praštěná, milá a hlavně vtipná. Podle mě zrovna Vee nejvíce táhne celou sérii. Zajímavou postavou byl i dávný kamarád Scott, který příběh skvěle oživil.

Kniha skončila v tom nejlepším, takže čtenáře přinutí sáhnout po pokračování, avšak za mě je série pouze průměrnou fantasy, která neurazí, ale ani nenadchne.

4 komentáře:

  1. Na knihu se sice nechystám, ale nevypadá vůbec špatně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já tuhle sérii naprosto miluji a naopak stejně tak miluji i Patche :D
    Těším se na recenze dalších dílů, protože ty jsou ještě lepší :)

    OdpovědětVymazat