pondělí 17. října 2016

Spisovatel: Becca Fitzpatrick   
Originální název: Crescendo
Série: Nora Greyová
Díl: 2. 
Počet stran: 411
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Egmont
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Druhý díl Zavrženého se jmenuje Crescendo.
Příběh opět vypráví Nora. Už dva měsíce chodí se svým strážným andělem Patchem. Líbají se kdekoliv a kdykoliv. Začínají prázdniny a ona s ním chce trávit všechen volný čas, ale Patch je najednou odtažitý. Nora neví, jestli proto, že už k ní nic necítí, nebo pro její dobro, a Patch jí k tomu nechce nic říct. Nora se na to snaží přijít sama. Souvisí s tím nějak chování Marcie Millarové? Jak je to doopravdy se smrtí jejího otce? A není pravda horší, než dokáže snést?

Něco ke knize

Patch dostal zpět svoje křídla, stal se strážným andělem Nory a oficiálně tvoří pár. Nora by nemohla být šťastnější. Jenže jejich štěstí trvá přesně dva měsíce. Patch začne být více odtažitý a poté, co mu Nora vyzná lásku, se sebere a bez odpovědi odejde.

Jeho cesty vedou k Nořině dlouholeté nepřítelkyni Marcie Millarové, což Nora neunese a vztah ukončí. Patch nedokáže vysvětlit, proč s Marcií tráví stále více času a Nora netuší, zda je to kvůli jejímu bezpečí, nebo v tom hraje roli něco jiného.

V tu dobu se do města nastěhuje Scott, který byl Nořiným kamarádem v dětství. A i když Noře její instinkt říká, aby se od Scotta držela dál, na truc Patchovi dělá pravý opak. Noru navíc pronásledují obrazy jejího mrtvého otce a Nora musí zjistit, co se zase děje.

Moje hodnocení a dojmy

Začala velkým plusem knihy a tou je čtivost. Stejně jako u prvního dílu Vám stránky ubývají. Becca Pitzpatrick zkrátka píše opravdu čtivě, takže i když Vás samotný děj příliš nenadchne, knihy Vás nenudí.

Co mě ale nudilo, tak hlavní hrdinka Nora. Cháplala jsem, že Patchovo chování ji zamrzelo a jeho následné spolčení s Marcií brala téměř jako bodnutí do zad, ale chovala se naprosto stupidně. Chvilku byla na Patche naštvaná, předváděla žárlivé scény a chovala se jako největší hysterka a v druhé chvíli úplně obrátila.

Přišlo mi to hodně dětinské a kniha tím pádem působila vyloženě jako četba pro mladší čtenáře. Stejně tak mě vytáčelo chování Patche. K Patchovi si nedokážu vybudovat kladný vztah. Vadil mi v prvním dílu a vadí mi i tady. Pro mě to jedna z nejnesympatičtějších hlavních, knižních postav.

Abych ale jenom nekritizovala. Musím uznat, že kniha je plná nečekaných zvratů a čtenář neví, kam bude příběh směřovat, což je rozhodně fajn. Určitě bych knihu neoznačila za předvídatelnou.

Když opominu chování dvou hlavních hrdinů, má kniha příjemný děj a vedlejší postavy. Vůbec nejlepší postavou je Nořina nejlepší kamarádka Vee. Ta je mi hodně sympatická, praštěná, milá a hlavně vtipná. Podle mě zrovna Vee nejvíce táhne celou sérii. Zajímavou postavou byl i dávný kamarád Scott, který příběh skvěle oživil.

Kniha skončila v tom nejlepším, takže čtenáře přinutí sáhnout po pokračování, avšak za mě je série pouze průměrnou fantasy, která neurazí, ale ani nenadchne.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 10/17/2016
reakce 4 komentářů
štítky , , , , , ,


4 komentáře:

  1. Na knihu se sice nechystám, ale nevypadá vůbec špatně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zas tolik nechytla, ale recenze nemá špatné.

      Vymazat
  2. Já tuhle sérii naprosto miluji a naopak stejně tak miluji i Patche :D
    Těším se na recenze dalších dílů, protože ty jsou ještě lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z následující recenze nebudeš nadšená :D

      Vymazat