Follow Me @Charmedka

05.09.16

Knižní hitparáda - Červenec, srpen 2016

Hezký začátek nového týdne,
léto už je definitivně pryč a většině začala škola. Jak jste se těšili? Je to naprosto neuvěřitelné, ale ty dva měsíce neskutečně utekly. Sice se mě prázdniny netýkají, ale i v práci to byla větší pohoda a teď už to začíná zas se vším všudy.

Pokud mě sledujete poctivě, tak jste si jistě všimli, že se tu neobjevila červencová hitparáda a to z jednoho prostého důvodu. Přečetla jsem pouhé dvě knihy. Pro někoho léto znamená prázdniny a tím pádem i více času na čtení. Pro mě též bylo léto ve znamení spousty volna, v červenci jsem byla v práci pouhé tři dny a v srpnu dva týdny a to je kámen úrazu. Jakmile mám dovolenou, nečtu, podle toho i vypadá počet přečtených knih za oba měsíce. Přečetla jsem dohromady osm knih, což mám většinou za jeden měsíc.

Mimochodem, potřebovala bych znát Váš názor. Už dlouho přemýšlím, zda blogu nezaložit FB stránku, ale nejsem si úplně jistá, hlavně zda bych tam byla dostatečně aktivní. Co myslíte? Máte k Vašemu blogu facebook a přijde Vám to jako plus, nebo naopak zbytečnost?


 
Nejlepší kniha  
Dům, ve kterém jsme vyrůstali (Lisa Jewell) 
Proč: Když jsem se pouštěla do čtení, moc jsem nevěděla, co očekávat a příjemně mě překvapila. Byla veselá, milá, smutná, ale i vtipná. Výborně se četla a celý ten příběh mě naprosto pohltil. Slupla jsem ji jak malinu.
Nejhorší kniha
Obejmi noc (Karen Chance)
Proč: Téhle sérii nedokážu přijít na chuť a i když třetí díl byl jednoznačně lepší než dva předchozí, není to ono. Celý ten svět, který autorka stvořila, se mi nelíbí, k postavám jsem si nevybudovala žádný vztah a je to celé poměrně matoucí.
Největší překvapení
Bridget Jones: Láskou šílená (Helen Fielding)
Proč: Filmovou Bridget miluji, ale knižní se mi nelíbí. První dva díly jsou naprosto nečtivé a nudné, proto jsem ke třetímu přistupovala ne s velkým očekáváním. Překvapivě to ale bylo dobré, kniha mě bavila, několikrát jsem se opravdu zasmála. Je to úplně jiné než předchozí dva díly. 
Největší zklamání
Andělé noci (Lili St. Crow)
Proč:Tady jsem naopak měla hodně velká očekávání  a ty se nenaplnily ani z poloviny. Hlavní hrdinka je mladá puberťačka, která se chová jako kdyby spolkla veškerou moudrost světa, přitom neví téměř nic a její chování bylo kolikrát na facku. Příběh nudně pojat, ničím mě to neoslovilo.

Nejvtipnější kniha
Bridget Jones: Láskou šílená (Helen Fielding)
Proč: Jednoznačně nejvtipnější a nejpohodovější letní čtení. I když je Bridget už padesát, stále se dostává do trapných situací.
Nejnudnější kniha
Obejmi noc (Karen Chance)
Proč: Jak jsem psala výše, série mi nesedí. Do čtení se vyloženě nutím a doufám, že čtvrtý díl přečtu co nejrychleji, ať to mám za sebou.
Nejnapínavější kniha
Bazar zlých snů (Stephen King)
Proč: Ne každá povídka byla napínavá a děsivá, ale přesto zde nebylo o čem přemýšlet. I když povídky nemusím, tahle sbírka se povedla a kniha mě moc bavila. Některé opravdu stály za to.
Nejromantičtější kniha
Vyvolený milenec (J. R. Ward)
Proč: Bratrstvo černé dýky se mi líbí právě díky tomu, že v každém dílu se autorka zaměří na některého člena a najde mu tu pravou. Tahle romantická fantasy mě neskutečně baví, jsou to úžasně čtivé knihy. 



Nejočekávanější kniha
Pátá vlna (Rick Yancey)
Proč: Na Pátou vlnu jsem se hodně těšila a konečně jsem se k ní dostala. Podobné knihy mám ráda a ani tahle mě nezklamala. Hlavní hrdinka srší ironií, je odvážná a moc sympatická. Viděla jsem i film a ten se vůbec s knihou nedá srovnat.
Knižní série objevená v tomto měsíci
Pátá vlna (Rick Yancey)
Andělé (Lili St. Crow)
Proč: Snad se co nejdříve dostanu k dalším dílům Páté vlny, ta mě honě zajímá. Naopak Andělé noci mě nechytli, ale doma mám i druhý díl a určitě si ho přečtu. Avšak štve mě, že další se u nás doposud nevydaly a nejspíše ani nevydají.
Nejlepší obálka
Bazar zlých snů (Stephen King)
Proč: Naprosto dokonalá, do detailu propracovaná obálka, kterou jsem si zamilovala na první pohled.
Nejhorší obálka
Vyvolený milenec (J. R. Ward)
Proč: Vyloženě ošklivou obálku tu nemám, ale pokud musím rozhodnout, tak vybírám milence, i když ani Andělé noci či Obejmi noc se mi tolik nelíbí. Všechny tři jsou na tom hodně podobně.



Hrdina měsíce
Cassie (Pátá vlna - Rick Yancey)
Proč: Sama se potlouká po zemi, která již nepatří lidem a hodlá zachránit malého brášku, i když to může znamenat smrt. Jiného hrdinu tu ani mít nemůžu.
Pár měsíce
Phury & Cormia (Vyvolený milenec)
Proč: Sice tihle dva nepatří mezi můj oblíbený pár série, ale také tu nemám jiného kandidáta.







Co jste v létě přečetli Vy?
Znáte některou knihu?

1 komentář: