Follow Me @Charmedka

13.07.16

Amanda Hocking - Boj o trůn

Spisovatel: Amanda Hocking 
Originální název: Ascend
Série: Svět Tryllů
Díl: 3.
Počet stran: 312
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná


Závěrečná kniha trilogie Svět Tryllů.
Wendy Everlyová čelí nepříjemné volbě. Trylly může zachránit před nemilosrdnými nepřáteli jen tím, že se sama obětuje. Pokud se nevzdá Vittře, její lid se ocitne v brutální válce s neporazitelným nepřítelem. Ale jak by Wendy mohla opustit přátele, i když je to jediná možná cesta k jejich záchraně?
V sázce je všechno, protože království není to jediné, co by mohla ztratit. Poté, co se zamilovala do Finna i Lokiho, se musí rozhodnout, koho bude milovat navždy. Nakonec zjistí, který z nich dvou je ten pravý. Není však jisté, že se naplnění své lásky dožijí.
Všechno směřovalo k tomuto momentu. Má v rukou budoucnost celého svého světa. Je připravená za něj bojovat?


Něco ke knize
Wendy si začíná pomalu uvědomovat svoje povinnosti, jako princezna Tryllů jich nemá málo. Více zodpovědnosti na ramenou nese královna, která je ale na pokraji svých sil. Poslední síly využije k namalování obrazu, kde jsou všichni včetně Wendy a jejích přátel mrtví.

Wendy musí začít přemýšlet jako královna a přesvědčit svůj lid, že bude dobrou královnou. To ale znamená, vzdát se lásky a obětovat se. Dokáže to a bude i tak šťastná? Král Vittry nepřestává o Wendy usilovat a napadá města Tryllů. Wendy má neustále v hlavě myšlenku, že jediná záchrana Tryllů, je vzdát se Orenovi.


Moje hodnocení a dojmy
Závěrečný díl ze Světa Tryllů je tady. Tahle série má fajn hodnocení, celkem dobré recenze, mě si ovšem tolik nezískala. Z nakladatelství Fortuna Libri jsem četla i další young adult série. Všechny spojuje nejen to, že se jedná o fantasy určené převážně pro mládež, ale hlavně čtivost, kterou se knihy vyznačují. Každou tu knihu přečtete za den, maximálně dva.

Svět Tryllů není výjimkou, čte se opravdu skvěle a to i přesto, že děj není dokonalý a kniha postrádá více akce. Druhý díl Rozpolcení mi přišel jednoznačně o kapku horší než první díl. Boj o trůn už je zase naopak akčnější a dějové zajímavý.

I přesto, že Wendy a celý svět Tryllů čeká boj o život a svobodu, v knize je věnováno hodně prostoru vztahům. A to nejen mezi Wendy, Lokim a Finnem, ale i mezi dalšími postavami. Samozřejmě nesmím zapomenout ani na ledovou královnu Eloru. Kniha je díky ní hodně emotivní. Po tolika letech Wendy našla svoji pravou matku, nerozuměla si s ní a když matka umírá, zjišťuje, že Elora vůbec není tak chladná.

Jak jsem psala výše, kniha se velmi dobře čte a celou sérii táhnou hlavně postavy, které mi jsou hodně sympatické. Sice nemají nijak extra propracované charaktery, ale přesto jsem si je oblíbila.

Tomu hlavnímu, boji s Orenem, věnovala autorka strašně málo prostoru. V podstatě jen pár stran ke konci, ale s tím nemám větší problém. Celý ten příběh se mi líbil i tak. V každé knize je na konci ještě bonusová povídka a ani zde nechyběla. Musím ovšem říct, že se mi vůbec nelíbila. Takové obrovské klišé jsem hodně dlouho nečetla.

Série vhodná spíše pro mladší čtenáře. Pro mě je sice čtivá, ale na druhou stranu průměrná fantasy. Všechny knihy jsou docela natahované a po přečtení si už pořádně nepamatuji, co se přesně ve které stalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat