Follow Me @Charmedka

22.06.16

M. T. Majar - Znamení vlka

Spisovatel: M. T. Majar
Série: Vlci
Díl: 1.
Počet stran: 256
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Fantom Print
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Tori neměla zrovna normální dětství a dospívání. Ani ona sama není tak docela "normální". Ale co je doopravdy zač, to zjistí na druhém konci světa, kde chce začít nový život. A ten také opravdu začne. Sama však netuší, jak moc jiný bude. Do cesty, mezi stehna a následně do srdce se jí připlete alfa smečky lykantropů se slabostí pro zrzavé slovanské typy…
Slovo "vlkodlak" je na místě, ale oni si tak neříkají. Jsou lycas. Jejich svět není uhlazený a snadný. Je to svět příšer, svět boje, krve a sexu. A Tori se toho všeho dostane víc, než by kdy tušila…


Něco ke knize
Tori, zkrácenina jména Viktorie, je Češka, která se se rozhodla po smrti svých prarodičů odstěhovat k tetě do Ameriky. Tori je zrzka s plnými tvary a její dětsvtví nikdy nebylo úplně normální. Vžýdy věděla, že je jiná, protože když se jí jednoho večera život obrátí vzhůru nohama, ani se moc nebrání.

Po práci se rozhodne Tori zkrátit si cestu domu přes park. Jenže ji napadnou dva chlápci, kteří ji chtějí znásilnit. V tom se objeví ale alfa samec zdejší smečky lycas, Ruben, a při její záchraně omylem Tori kousne. To spustí její vlkodlačí agens, který nosí v krvi a díky kterému se během následujících několika dní změní také na vlkodlaka.

S proměnou ji pomáhá samotný Ruben a ne jen s proměnou. Tori je ve smečce nová a tím pádem musí jejich vztah tajit. Tori se teprve vše učí a její prostořeká povaha momentálně není moc k dobru. Do města navíc přijíždí jiná smečka, která nabídne svoji vlčici jako družku pro Rubena. Tori přijme výzvu na souboj, i když šance má téměř nulové, ale Rubena cizí ženské nenechá. Problém ale je, že jistý indián z druhé smečky ji neskutečně přitahuje a možná on jediný ji může pomoci zachránit kamaráda, kterého někdo unesl.


Moje hodnocení a dojmy
Na knihu jsem se chystala poměrně dlouho, ale stále jsem nebyla schopná se k ní dostat. Upřímně nemám ráda české autory. I když mě kniha něčím zaujme, jakmile zjistím, že ji napsal Čech, okamžitě o ní ztrácím zájem. Od M. T. Majar jsem ale již četla Hot boy a strašně se mi kniha líbila, takže i k této jsem přistupovala poměrně s očekáváním.

Bohužel už od začátku mi bylo jasné, že to nebude úplně ono. Vlkodlačích knih je na trhu spousta a napsat něco originální není vůbec jednoduché. Znamení vlka je originální pouze v tom, že hlavní hrdinka je Češka a tím pádem odkazuje na spousty českých věcí, což knize dodává špetku zajímavosti.

Přesto číst typická česká jména mi přišlo malinko zvláštní, ještě že tam toho moc nebylo. Co mě prvně zarazilo, tak chování Tori. Sice věděla od mala, že je něčím jiná, ale poté, co ji Ruben kousne a oznámí ji, že se změní  v lycas a nejlepší by bylo, kdyby se odstěhovala k němu, Tori to naprosto bez problémů přijme. Očekávala bych alespoň menší scény a ne že to bude brát jako něco naprosto normálního.

Mě příběh úplně nechytl, sice některé scény byly akční, sem tam to bylo napínavé a Tori sršela vtipem, což mě bavilo, zbytek mě nijak neokouzlil. Kniha je nabitá erotikou, což také nebylo úplně špatné, číst se to dalo, ale bylo to i dost vulgární a některé momenty docela brutální.

Tori je dost prostořeká, co na srdci, to na jazyku, takže ji dává docela zabrat přizpůsobit se pravidlům smečky. Docela mi vadilo, že vlčí politika není v knize pořádně vysvětlená, ale vše si musíte domýšlet v průběhu děje.

Číst se to dalo, ale narozdíl od Hot boys nejsem nijak nadšená. Knihu držela vlastně jen Tori a její vtip.

4 komentáře:

  1. Taky jsem od M. T. Majar četla Hot Boys a Hell Boys, obě knihy se mi hodně líbily, ale Znamení vlka jsem ani nedočetla. A přitom fantasy miluju, ale holt mi ten příběh nesedl. A upřímně už jsem si začínala myslet, že jsem sama, protože všichni jsou z té knihy nadšení, tak jsem ráda, že má někdo podobný názor jako já :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tvoje recenze je pěkná, leč velmi negativní, takže se na knihu nechystám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Na tuhle knížku už se dlouho chystám :) Od autorky jsem četla její Hell Boy a Hot Boys a obě knížky byly skvělé :) Už se musím konečně pustit i do této :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat