Follow Me @Charmedka

05.06.16

Knižní hitparáda - Květen 2016

Hezký den,
jak si užíváte víkend? Květnová hitparáda bude opravdu bohatá, jelikož se mi povedlo přečíst nádherných devět knih, což je zatím rekord v tomto roce. Hned první týden jsem měla přečtené čtyři knihy, takže bylo jasné, že květen bude dobrý měsíc. Sice jsem měla i týdenní dovolenou, kdy jsem na knihu vůbec nesáhla, ale ihned po dovolené jsem se zas naplno pustila do čtení.

Já tedy doufám, že i v červnu toho přečtu hodně, jelikož v létě mě čeká spousta volna a je mi jasné, že oba měsíce budou hodně chudé. Navíc nové kousky přibývají, teď čekám velký balíček z buxu a těch nepřečtených knih je stále dost.





 
Nejlepší kniha  
Zbožňuju New York (Lindesy Kelk) 
Proč: Přijde mi, že v květnu jsem četla spíše ty horší knihy a neměla moc dobrou ruku. Kniha, která si ode mě zasloužila ale plný počet hvězdiček je Zbožňuju New York, což je příjemná oddechovka, která mi stylem připomíná moji oblíbenou Sophie Kinsellu. Jedná se o sérii, ale štve mě, že jeden díl se nedá už vůbec sehnat a ne všechny u nás vyšly.
Nejhorší kniha
Blankytné hříchy (Laurell K. Hamilton)
Proč: Série, kterou miluji již od střední školy, ale od desátého dílu to s ní jde hodně z kopce. Autorka se místo pořádného detektivního příběhu a nadpřirozena zaměřila hlavně na sex a to, co bylo na Anitě skvělé jde úplně do kopru.
Největší překvapení
Manželský sex (Jesse Kornbluth)
Proč: Od Manželského sexu jsem tolik nečekala, ale kniha byla skvělá. Je poměrně tenká, takže se nestačíte nudit. Eroticky román z pohledu chlapa je příjemná změna. Je to vzrušující, vtipné a dokonce i k zamyšlení. 
Největší zklamání
Šťastní lidé čtou a pijou kávu (Agnés Martin-Lugand)
Proč: Miluji knihy a stejně tak miluji kafe a Paříž je mým velkým snem. Na knize je ovšem pozitivní jen ten název a krásná obálka. Příběh naprosto jiný, než jsem čekala a pro postavy je mnohem důležitější cigareta než to, co by napovídal název. Ovšem dalším zklamáním byla i Fantastická zvířata a od Královny Tearlingu jsem čekala také více.

Nejvtipnější kniha
Zbožňuju New York (Lindesy Kelk)
Proč: Bavila jsem se. Hlavní hrdinka i její kamarádka jsou vtipné, mají skvělý nadhled. Sice to občas bylo přitažené za vlasy a hodně praštěné, ale vůbec mi to nevadilo. Jen bych ocenila dovydání všech dílů.

Nejnudnější kniha
Fantastická zvířata a kde je najít (Joanne Rowling)
Proč: Knihu jsem si chtěla přečíst jen díky stejnojmenému filmu, který se chystá do kin. Nečetla jsem žádného Harryho a proto nedokážu knihu ocenit. Jen encyklopedie zvířat s předmluvou Brumbála.
Nejnapínavější kniha
Apokalypsa Z: Začátek konce (Manel Loureiro)
Proč: Apokalyptické knihy mám ráda a stejně tak zombie, takže tohle mě dost bavilo. Sice příběh není ničím jiný, než jiné zombie knihy, ale přesto jsem s napětím sledovala, jak si hlavní hrdina poradí ve světe, který ovládly chodící mrtvoly.
Nejromantičtější kniha
Věčný polibek temnot (Jeaniene Frost)
Proč: Tohle je jasný vítěz, jelikož jinou romantickou knihu tu nemám. No vlastně dvě by ještě mohly být nominované, ale na tuhle nemají. Vztah mezi Mencheresem a Kirou byl krásný a za mě rozhodně nejvíce romantická kniha měsíce. 



Nejočekávanější kniha
Manželský sex (Jesse Kornbluth)
Proč: Tohle je jediná kniha, kterou jsem očekávala od začátku roku, takže jediný možný adept.
Knižní série objevená v tomto měsíci
Vlci (M. T. Majar) 
I Heart (Lindesy Kelk)
Apokalypsa Z (Manel Loureiro)
Královna Tearlingu (Erika Johansen)
Proč: Místo abych dočítala rozečtené série, tak se mi povedlo v květnu začít rovnou čtyři další. Vlci mě moc nechytli, ale druhý díl mám v plánu co nejdříve a u ostatních se určitě také vrhnu na další díly.
Nejlepší obálka
Šťastní lidé čtou a pijou kávu (Agnés Martin-Lugand)
Proč: Obálka je prostě překrásná, nemám co bych vytkla.
Nejhorší obálka
Manželský sex (Jesse Kornbluth)
Proč: Naopak Manželský sex mě odrazoval právě kvůli ošklivé obálce. Domino mívá obálky velmi povedené, takže nechápu, kde se stala chyba. Tohle je děs.



Hrdina měsíce
Právník (Apokalypsa Z: Začátek konce - Manel Loureiro)
Proč: Odmítl opustit svůj domov a jít do Bezpečné oblasti jako ostatní lidé a to mu zachránilo život. Teď je ale sám a musí přežít ve světě, který nyní patří zombie. Takže jasný hrdina měsíce.
Pár měsíce
Kira & Mencheres (Věčný polibek temnot)
Proč: Jako poslední jsou tu také jasní vítězové. Upíří mistr, který ztratil touhu žít a chce se zabít, ale osud ho svede dohromady s lidskou ženou Kirou, která mu život opět obrátí naruby.






Byl i Váš květen úspěšný?
Znáte některou knihu?

5 komentářů:

  1. Z těchto knih jsem zatím četla jen Šťastní lidé a pro mě byla bohužel taky velkým zklamáním, čekala jsem úplně jiný příběh. Vlky jsem četla oba díly a první se mi líbil o něco víc. A na sérii Zbožňuji.. se taky chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z tvých knih jsem četla zatím jen Šťastné lidi, kniha se mi celkem líbila ale rozhodně se nestala mou oblíbenou. Sérii Zbožňuji mám doma a chystám se na ni :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Z těchto knih jsem nečetla ani jednu, ale uvažovala jsem nad Šťastní lidé čtou a pijou kávu, ale bohužel jsem nečetla moc dobré recenze :(
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné shrnutí :) Přečetla jsi toho vážně hodně, jen tak dál :) Fantastická zvířata bych si také ráda přečetla,už jen kvůli filmu :) A Anita Blake jako zklamání..no, dál než k šestému dílu jsem se zatím nedostala a tahle série mě baví :) Ale už jsem slyšela, že později to s ní jde z kopce...

    OdpovědětVymazat
  5. Začínám být zvědavá na Apokalypsu Z, vypadá lákavě :) Přeji úspěšný (nejen čtenářsky) červen :)

    OdpovědětVymazat