Follow Me @Charmedka

01.06.16

Joanne Rowling - Fantastická zvířata a kde je najít | Mini recenze

Spisovatel: Joanne Rowling
Originální název: Fantastic Beasts & Where To Find
Počet stran: 69
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2001
Nakladatelství: Albatros
Vazba knihy: Vázaná
Alespoň jeden výtisk knihy Fantastická zvířata a kde je najít vlastní téměř každá kouzelnická domácnost v celé zemi. Nyní, po omezenou dobu, mají i mudlové příležitost zjistit, kde žije pětinoh, čím se živí kluběnka a proč není dobrý nápad nechávat za dveřmi mléko pro bodloše.
Fantastická zvířata a kde je najít je učebnice zmiňovaná v sáze J. K. Rowlingové o Harrym Potterovi. Jejím fiktivním autorem je pan Mlok Scamander. Kniha pojednává o fantastických zvířatech kolem světa.


Snad poprvé se na blogu objeví recenze v jiném formátu než na který jste zvyklí. Totiž sepsat klasickou recenzi na knihu Fantastická zvířata je nemožné, jelikož se nejedná o románovou knihu a tím pádem nemá žádný příběh.

Teď mě určitě všichni knihomolové ukamenují, ale přiznávám, že jsem nečetla ani jedinou stránku z knih Harryho Pottera. Harryho mám ráda, ovšem ve filmové podobě. Filmy jsem viděla snad stokrát a stále mě baví, knihy mě ale naprosto minuly a po jejich přečtení absolutně netoužím. Já vím, jsem ostuda.

Přítel je ovšem velký fanoušek Harryho a knihy o tomto kouzelníkovi se řadí mezi malý seznam těch přečtených. Když se objevila zpráva, že bude natočen film se stejnojmeným názvem, začala jsem shánět knihu a že to dalo zabrat, naprosto všude nedostupná. Ale povedlo se a poté, co ji přečetl přítel, jsem si ji chtěla přečíst také.

Kniha je úplná jednohubka, má necelých sedmdesát stránek, během hodiny jsem ji přelouskala. Obsahuje předmluvu Albuse Brumbála, kde se dozvídáte o mudlech a jejich znalostech  fantastických zvířat a nějakou tu historii. Dále už kniha obsahuje pouze abecední seznam zvířat s jejich popisy.

Kniha je povinná učebnice v Bradavicích a doplňují ji vtipné poznámky Harryho a Rona. Právě ty poznámky mi na knize přišly snad vůbec nejlepší. Škoda, že jich nebylo více.

Kniha je vhodná opravdu jen pro skalní fanoušky, kteří doma vlastní i ostatní knihy s Harrym a Fantastická zvířata jim doplní sbírku. Pro mě osobně to je zbytečnost a knihu nedokážu ocenit.

Žádné komentáře:

Okomentovat