Follow Me @Charmedka

29.06.16

Amanda Hocking - Dědička

Spisovatel: Amanda Hocking 
Originální název: Switched
Série: Svět Tryllů
Díl: 1.
Počet stran: 312
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná


Když bylo Wendy pouhých šest let, matka se ji pokusila zabít. Tvrdila jí, že je monstrum. O jedenáct let později se Wendy začíná obávat, že matka měla tehdy možná pravdu. Dochází jí, že asi není tím, kým si po celý život myslela, že je. Toto poznání jí pomáhá odhalit Finn Holmes.

Finn, záhadný spolužák, zprvu Wendy jen neustále pozoruje. Něco na něm Wendy neskutečně přitahuje, ale zároveň děsí. S jeho pomocí se dozví i pravdu o sobě a svém životě: Jako miminko byla zaměněna s jiným dítětem, chlapcem. Ještě v šoku se Wendy vydá s Finnem za svou pravou matkou. Netuší ale, co ji tam čeká...

Nový domov Wendy nutí nechat dosavadní život za sebou, zapomenout na školu jí problém nedělá, ale jak se vypořádá se ztrátou svého bratra a tety? Wendy se musí poprat se svým novým údělem a s tím, že ani u své pravé matky nenajde city, které celé dětství tak moc postrádala.

Co když bylo vše ve vašem životě postaveno na lži?
Něco ke knize
Už od mala nebylo s Wendy lehké pořízení. Vybíravost v jídle, nekontrolovatelné výbuchy vzteku a vrcholem všeho bylo, že na den jejích šestých narozenin se ji matka pokusila zabít se slovy, že je monstrum a ne její dcera. Před matkou ji zachránil starší bratr Matt.

Od té doby žije Wendy s bratrem a tetou Maggie. I když se snaží chovat normálně a vzorně, nikam nezapadá. Díky jejím problémům se neustále stěhují a Wendy si moc dobře uvědomuje, že tím ničí rodině život, i když Matt s tetou Maggie ji nadevše milují.

Do školy nastoupí nový, záhadný kluk jménem Finn, který z Wendy nespustí oči. Wendy je to nepříjemné a má pocit, že ji sleduje. Brzy ale zjistí, že Finn má jiný úkol - chránit ji. Jak to vypadá, její matka měla před jedenácti lety pravdu, Wendy do tohohle světa nepatří. Jak se ale ukáže, ani její pravý domov není procházka růžovým sadem.


Moje hodnocení a dojmy
Tuhle sérii jsem v knihovně měla už šíleně dlouho, takže nejvyšší čas se do ní pustit. Četla jsem na ní poměrně dost kladných recenzí a doporučení, takže jsem se na ní i těšila. Navíc knihy z nakladatelství Fortuna Libri mám docela ráda. Série Paranormálové je skvělá, Křídla také nebyla úplně marná a mohla bych ještě pokračovat.

Na knize mě zaujala nejprve obálka, která je prostě nádherná a pozornost jistě upoutá. Anotace též zněla slibně, v podstatě knihu o trollích jsem nečetla, pokud nepočítám fantasy, kde se objeví ten klasický, zlý troll. Takže jsem byla hodně zvědavá, jaký příběh bude.

Začátek knihy mi strašně připomínal již zmíněnou sérii Křídla. Hlavní hrdinka, která nežije se svoji pravou rodinou a  má nadpřirozené schopnosti. Ale hlavně jejich jídelníček se skládá převážně ze zeleniny a klasická lidská jídla jim nejsou po chuti. Ta podobnost byla až neskutečná.

S Wendy jsem neměla žádný problém. Je hodně svá, dělá ji problém přizpůsobovat se pravidlům, ale to se nedá vůbec divit, jelikož zákony Tryllů jsou trošku na hlavu a Wendy má lidskou výchovu. Ani ostatní postavy mi vůbec nevadily. Mají skvěle propracované charaktery, takže i když těch postav bylo více, nedělalo mi potíž se v nich orientovat.

Příběh je jednoduchý, stejně tak celkově celá kniha. Je určená spíše pro mladší čtenáře, kterým věřím, že se bude líbit. Mě to bavilo, ale zas na druhou stranu nemůžu říct, že bych byla vyloženě nadšená. Je to taková jednohubka, která neurazí, nestrávíte s ní zbytečně moc času a rádi si i přečtete pokračování. S tím, že to pokračování by mohlo být zajímavější a Dědička se dá brát jako rozjezd celé série.

1 komentář:

  1. Já tuto sérii naprosto miluji :3
    Byla to jedna z mých prvních fantasy knih a zažrala jsem se do nich :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat