Lucy Diamond - Bude to dobrý rok | RC review

Originální název: The Year of Taking Chance
Počet stran: 378
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Do nového roku vstupujeme vždy s nadějí, že se něco změní. Jako bychom opakovaně zapomínali, že něco změnit můžeme pouze my. Děláme to všichni: na konci roku sestavujeme seznamy předsevzetí a věříme, že během nadcházejících dvanácti měsíců si užijeme mnohem více radosti než tomu bylo letos, loni a předloni. Stejně si počínají i tři ženy, které se sešly na společném silvestrovském večírku. Hostitelka Gemma byla až donedávna spokojenou ženou v domácnosti. Poslední dobou však cítí, že potřebuje něco víc, a je odhodlána vrátit se ke své někdejší profesi. Saffron se nachází ve zcela opačné situaci: až doposud se věnovala úspěšné kariéře, ale teď má tajemství, které jí v blízké budoucnosti převrátí celý život naruby. A Caitlin? Ta je momentálně úplně na dně – zemřela jí matka, přišla o práci a rozpadl se jí vztah. Jako jediná vlastně vůbec netuší, kam se pohnout dál. Jediný důvod k optimismu spatřuje v jistotě, že hůř už být nemůže. A tak s nadějí hledí do nového roku všechny tři hrdinky. Bude to dobrý rok, ujišťují se navzájem. Ano, čeká je spousta změn. A některé naprosto nečekané...

Nový rok je vždy plný očekávání a velkých nadějí. Nadějí, že nový rok bude mnohem lepší a něco se konečně změní. Dáváme si předsevzetí a věříme, že tentokrát to vyjde. Gemma žije ve spokojeném manželství, s manželem se zdají jako dokonalý pár, kterému každý může jen závidět. Gemma je ženou v domácnosti, vychovává dvě děti,  nedávno si koupili velký dům a vše se zdá být perfektní.

Saffron je naopak spíše kariéristka, rozpadlo se jí manželství a ona má najednou touhu od všeho utéct, utéct z Londýna, před exmanželem, před rodiči a zkrátka si odpočinout. Malé městečko Suffolk a pronajatá chalupa se zdá být ideálním řešením.

Caitlin je největší smolař, z přítele se vyklubal naprostý pitomec, přišla o práci a zemřela jí matka. Její jedinou starostí je teď roztřídit matčiny věci a prodat dům.

Silvestrovská noc spojí  všechny tři ženy, které do nového roku vstupují odhodlaně a s velkými plány a hlavně tužbami. Jenže brzy zjistí, že vždy může být hůře a jejich plány se začínají rozpadat a jedině ony samy mohou docílit toho, aby to byl dobrý rok.

Do knihy jsem se pustila ne s příliš velkým očekáváním. Od Lucy Diamond jsem četla její předchozí knihu, Já a pan Jones a hrozně mě zklamala. Proto jsem k dalšímu jejímu dílu byla lehce skeptická a to i přes pozitivní název knihy.

Bude to dobrý rok je vlastně hodně podobná knize Já a pan Jones. I zde jsou hlavními postavami tři ženy, které řeší problémy všeho druhu a řeší je po celou dobu příběhu. Knihy jsou opravdu na jedno brdo, velmi podobné.

Gemma je typická žena v domácnosti, která má téměř snový život. Vše se ale změní, když její manžel má nehodu a zůstává v pracovní neschopnosti. Složenky se kupí a z milujícího manžela se stává nesnesitelný protiva, který přestává psychicky zvládat to, že je upoután na gauč.

Saffron má zas práce nad hlavu, v práci se jí daří a našla muže, se kterým to vypadá velmi nadějně. Najednou se vše ale zkomplikuje a Saffron ztrácí pevnou půdu pod nohama a neví, co dělat. Caitlin se narozdíl od ostatních žen nedaří vůbec nic. Rozpadl se jí vztah,  neskončil zrovna v dobrém, přišla o práci a jediné, co teď má na starost, je roztřídit věci po zemřelé matce a nebylo by to ono, kdyby neobjevila jedno velké tajemství.

Na Saffron jsem občas nadávala, poměrně sebevědomá žena, která v jedné záležitosti jedná trochu nepochopitelně a nejistě. A Caitlin, ta je na tom podobně, vůbec si není jistá sama sebou a malinko si šlape po štěstí.

Plusem knihy jsou rozhodně sympatické postavy, každá z žen mi něčím sedla a všechny tři jsem si hned od začátku oblíbila. Právě díky nim je kniha velmi čtivá. Sice po celou dobu příběhu řeší ty samé problémy, ale vůbec jsem se u toho nenudila.

Je to kniha, nad kterou nemusíte přemýšlet. Oddechovka, u které vypnete a párkrát se i od srdce zasmějete. Kniha mě vážně bavila, otáčela jsem jednu stránku za druhou a najednou byla u konce. Do každé z žen se vcítíte a společně s nimi doufáte, že to bude dobrý rok. Toule knihou si u mě Lucy Diamond šplhla a určitě si ráda přečtu další její díla, pokud nějaká vyjdou.

Moc děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku.