pondělí 25. dubna 2016

Spisovatel: Lucy Diamond
Originální název: The Year of Taking Chance
Počet stran: 378
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Do nového roku vstupujeme vždy s nadějí, že se něco změní. Jako bychom opakovaně zapomínali, že něco změnit můžeme pouze my. Děláme to všichni: na konci roku sestavujeme seznamy předsevzetí a věříme, že během nadcházejících dvanácti měsíců si užijeme mnohem více radosti než tomu bylo letos, loni a předloni. Stejně si počínají i tři ženy, které se sešly na společném silvestrovském večírku. Hostitelka Gemma byla až donedávna spokojenou ženou v domácnosti. Poslední dobou však cítí, že potřebuje něco víc, a je odhodlána vrátit se ke své někdejší profesi. Saffron se nachází ve zcela opačné situaci: až doposud se věnovala úspěšné kariéře, ale teď má tajemství, které jí v blízké budoucnosti převrátí celý život naruby. A Caitlin? Ta je momentálně úplně na dně – zemřela jí matka, přišla o práci a rozpadl se jí vztah. Jako jediná vlastně vůbec netuší, kam se pohnout dál. Jediný důvod k optimismu spatřuje v jistotě, že hůř už být nemůže. A tak s nadějí hledí do nového roku všechny tři hrdinky. Bude to dobrý rok, ujišťují se navzájem. Ano, čeká je spousta změn. A některé naprosto nečekané...

Něco ke knize
Nový rok je vždy plný očekávání a velkých nadějí. Nadějí, že nový rok bude mnohem lepší a něco se konečně změní. Dáváme si předsevzetí a věříme, že tentokrát to vyjde. Gemma žije ve spokojeném manželství, s manželem se zdají jako dokonalý pár, kterému každý může jen závidět. Gemma je ženou v domácnosti, vychovává dvě děti,  nedávno si koupili velký dům a vše se zdá být perfektní.

Saffron je naopak spíše kariéristka, rozpadlo se jí manželství a ona má najednou touhu od všeho utéct, utéct z Londýna, před exmanželem, před rodiči a zkrátka si odpočinout. Malé městečko Suffolk a pronajatá chalupa se zdá být ideálním řešením.

Caitlin je největší smolař, z přítele se vyklubal naprostý pitomec, přišla o práci a zemřela jí matka. Její jedinou starostí je teď roztřídit matčiny věci a prodat dům.

Silvestrovská noc spojí  všechny tři ženy, které do nového roku vstupují odhodlaně a s velkými plány a hlavně tužbami. Jenže brzy zjistí, že vždy může být hůře a jejich plány se začínají rozpadat a jedině ony samy mohou docílit toho, aby to byl dobrý rok.


Moje hodnocení a dojmy
Do knihy jsem se pustila ne s příliš velkým očekáváním. Od Lucy Diamond jsem četla její předchozí knihu, Já a pan Jones a hrozně mě zklamala. Proto jsem k dalšímu jejímu dílu byla lehce skeptická a to i přes pozitivní název knihy.

Bude to dobrý rok je vlastně hodně podobná knize Já a pan Jones. I zde jsou hlavními postavami tři ženy, které řeší problémy všeho druhu a řeší je po celou dobu příběhu. Knihy jsou opravdu na jedno brdo, velmi podobné.

Gemma je typická žena v domácnosti, která má téměř snový život. Vše se ale změní, když její manžel má nehodu a zůstává v pracovní neschopnosti. Složenky se kupí a z milujícího manžela se stává nesnesitelný protiva, který přestává psychicky zvládat to, že je upoután na gauč.

Saffron má zas práce nad hlavu, v práci se jí daří a našla muže, se kterým to vypadá velmi nadějně. Najednou se vše ale zkomplikuje a Saffron ztrácí pevnou půdu pod nohama a neví, co dělat. Caitlin se narozdíl od ostatních žen nedaří vůbec nic. Rozpadl se jí vztah,  neskončil zrovna v dobrém, přišla o práci a jediné, co teď má na starost, je roztřídit věci po zemřelé matce a nebylo by to ono, kdyby neobjevila jedno velké tajemství.

Na Saffron jsem občas nadávala, poměrně sebevědomá žena, která v jedné záležitosti jedná trochu nepochopitelně a nejistě. A Caitlin, ta je na tom podobně, vůbec si není jistá sama sebou a malinko si šlape po štěstí.

Plusem knihy jsou rozhodně sympatické postavy, každá z žen mi něčím sedla a všechny tři jsem si hned od začátku oblíbila. Právě díky nim je kniha velmi čtivá. Sice po celou dobu příběhu řeší ty samé problémy, ale vůbec jsem se u toho nenudila.

Je to kniha, nad kterou nemusíte přemýšlet. Oddechovka, u které vypnete a párkrát se i od srdce zasmějete. Kniha mě vážně bavila, otáčela jsem jednu stránku za druhou a najednou byla u konce. Do každé z žen se vcítíte a společně s nimi doufáte, že to bude dobrý rok. Toule knihou si u mě Lucy Diamond šplhla a určitě si ráda přečtu další její díla, pokud nějaká vyjdou.

Moc děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku. 



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 4/25/2016
reakce bez komentáře
štítky , , , , ,


0 komentářů:

Okomentovat