Follow Me @Charmedka

29.06.15

Jennifer Weiner - Dobrý v posteli | RC review

Spisovatel: Jennifer Weiner
Originální název: Good In Bed
Série: Cannie Shapiro
Díl: 1.
Počet stran: 496
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2001
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Naši osobnost a osud neutvářejí ostatní. Utváříme je sami.

Osmadvacet let ubíhal život Cannie Shapirové bez větších zádrhelů, tedy když pomineme fakt, že její otec dávno škrtl dceru ze svého života, což matka vyřešila navázáním ne úplně konvenčního vztahu. Cannie je odhodlána nenechat se tím převálcovat: má přece vcelku hezký život, přátele, psa a zajímavou práci. Dokázala se dokonce smířit i se svými křivkami, které by někteří mohli považovat za přebujelé.

Usilovně udržovaná duševní rovnováha se zbortí ve chvíli, kdy si Cannie ve společenském časopise přečte lehce urážlivý článek svého bývalého přítele, nazvaný Miloval jsem korpulentní ženu. Všechny obranné mechanismy i podpůrné berličky přestanou najednou fungovat. Cannie se ocitá na šikmé ploše, na jejímž konci je už jen zoufalství a deprese.

I z takových neutěšených míst se ale člověk může dostat, pokud o to opravdu stojí. Cannie prožije zlomový rok, v němž se vypořádá se všemi svými ztrátami i prohrami a pokusí se zjistit, kým vlastně je. Protože jedině tak bude moci přijít na to, kým vlastně chce v budoucnu být.

Něco ke knize
Cannie se v životě poměrně daří. Má skvělou práci v novinách, která jí baví a je i dobře placená, přesto ale doufá, že si někdo přečte její scénář a rozhodne se podle něj natočit film, má vlastní byt a doma vždy na ní čeká její věrný psí společník. Občas jí rozháže nový lesbický vztah její matky, který nedokáže překousnout, ale netrápí jí to tolik jako to, že otec odešel od rodiny a všechny je vyškrtl ze svého života. Cannie připadá, jako kdyby za to mohla a nedokáže se s tím vypořádat. Cannie je při těle, ale se svým tělem se dokázala v mezích vyrovnat a její přátelé jí mají rádi takovou, jaká je.

Rovnováhu ji ale naruší článek v novinách o tom, jaké to je milovat tlustou ženu, který napsal její bývalý přítel. Všechno se jí najednou hroutí, jak to mohl Bruce udělat, zesměšnit jí v novinách. I když ji označil jako C, Cannie má pocit, jako kdyby každý věděl, že píše právě o ní. Přepadají ji deprese. Nenávidí ho za to, ale zároveň se jí stýská a chtěla by ho zpět. Teď touží po jediném, dostat dolů pár kilo a získat zpátky Bruce. Jenže osud si někdy rád hraje.


Moje hodnocení a dojmy
Když jsem v edičním plánu nakladatelství Domina viděla, že v červnu vyjde kniha Dobrý v posteli, téměř jsem juchala nadšením. Knihy od Jennifer Weiner jsem četla všechny, všechny mám doma, ale tuhle jedinou se mi nepovedlo sehnat. Takže jistě chápete mojí radost. Navíc obálka se moc povedla, tu chválím, jelikož první vydání bylo otřesné.

Knihy Jennifer Weiner jsou sice průměrné, ne-li podprůměrné romány, ale do Dobrého v posteli jsem vkládala velké naděje. Sice Malá zemětřesení byla moc fajn, vtipná kniha, ale přesto žádný zázrak. Něco víc jsem čekala právě od této knihy a strašně doufala, že to víc také dostanu.

Cannie je hodně podobná Bridget Jonesové, je to ten samý typ hrdinky a spousta čtenářek si jí jistě oblíbí. Mě přišla Cannie sympatická, hlavně její smysl pro humor, ten byl vážně skvělý a dokázala si udělat legraci i sama ze sebe. Co už mi trošku vadilo, tak její vztah vůči Bruceovi, ale i otci.

Kniha má téměř pět set stran, toho jsem se zprvu lekla, ale čte se tak dobře a stránky odsejpají, že Vám to ani nepřijde a knihu máte rychle přečtenou. Je rozdělena na tři velké části a kapitoly. Celé dvě části jsou téměř o tom samém. Cannie se stýská po Bruceovi a chce ho zpět. Absolutně nechápu, jelikož Bruce je prvotřídní hajzl a nesympatická postava, nedokážu pochopit, co na něm vidí a že si toho od něj nechá spoustu líbit.

Bruce ale není to nejhorší, Cannie se trápí kvůli otci, který rodinu opustil, ale i během předchozích několika let si dětí nevšímal, nebo je jen psychicky deptal. Cannie to poznamenalo a to opravdu hodně, přitom jí bylo už hodně, když odešel. Přišlo mi to trošku moc. Dobře no, chápu, chtělo to děj něčím okořenit, tak proč ne tímhle, jen bych o tom nemusela číst celou knihu.

Nejlepší rozhodně byla poslední část, která byla vážně dojemná a mě bylo pomalu až do breku, ale nebudu spoilerovat, takže bohužel více nenapíšu. Knihu rozhodně doporučuji, splnila má očekávání, je vtipná, zábavná, zároveň i ze života a dojemná a Cannie velmi sympatická.

Moc děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku. 

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Od autorky jsem zatím nic nečetla, ale na knížku jsem docela zvědavá :)

    OdpovědětVymazat