Follow Me @Charmedka

29.04.15

Aprilynne Pike - Iluze

Spisovatel: Aprilynne Pike 
Originální název: Illusions 
Série: Křídla
Díl: 3.
Počet stran: 384
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2011 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná


Po avalonských novoročních oslavách požádá naštvaná Laurel Tamaniho, aby zmizel z jejího života. Tajuplná lovkyně trollů Klea sice zbavila Laurel zákeřného Barnese, ale nebezpečí stále není zažehnáno. A ještě ke všemu nikdo neví, kdo Klea ve skutečnosti vlastně je a zda je jí možné věřit. Na začátku nového školního roku Klea poprosí Laurel, aby dohlédla na Yuki, kterou údajně zachránila z rukou trollů v Japonsku. Jakou roli vlastně Yuki hraje? Laurel je nedůvěřivá. Zdá se, že se bez Tamaniho pomoci neobejde. Před Laurel, kterou čtenáři znají z knih Křídla a Kouzlení, stojí nelehké úkoly: musí obstát v tajuplném světě víl a přitom pokračovat ve studiu na střední škole jako každý jiný student.


Něco ke knize
Laurel vyhnala ze svého života Tamaniho, jasně mu dala najevo, že o něj nestojí. Její přání poslechl, avšak Laurel na něj stále myslí. Smutek ale není to jediné, co jí trápí. Stále je scéně Klea, tajuplná lovkyně trollů§, o které nikdo neví, zda jí věřit, nebo ne.

Na začátku školního roku Laurel Klea požádá, zda by se nemohla ujmout Yuki, nové studentky z Japonska, kterou Klea zachránila před trolly. Yuki ale viditelně moc o přátelení nestojí a je zde otázka, zda je Yuki opravdu jen obětí, nebo zda nehraje roli špeha. Další na seznamu, o kterém se neví, zda se mu dá věřit.

Kromě Yuki se ale na škole objeví další noví studenti, mezi nimi i překvapivě Tamani. A zrovna přítomnost Tama komplikuje vztah mezi Laurel a Davidem. Jako kdyby problémů neměla dost..


Moje hodnocení a dojmy
Tenhle díl jsem četla šíleně dlouho. Mohla bych to svést i na to, že jsem v době čtení měla dovolenou a to nikdy nic nepřečtu, jenže dovolenou jsem měla jen polovinu té doby a zbytek četla také málo. Už to samo o sobě něco vypovídá, na druhou stranu ale kniha není tak špatná.

První díl se mi strašně líbil, bylo to originální a čtivé, druhý už bohužel byl zklamáním, které spíše nudilo. Třetí díl s názvem Iluze si trošku polepšil. Je tam více zvratů a překvapení, přesto to ale nebyla kniha, od které bych  se nemohla odtrhnout. To je jasné z doby čtení.

Laurel mi přišlo, že trošku více dospěla, je na ní vidět určitý posun. Koho ale nemůžu vystát, tak je Tamani. Vadil mi už v předchozím díle a zde jsem měla vyloženě alergii na něj. On je jedna z nejhorších knižních postav. Je nesnesitelný, vlezlý a štvalo mě, ničí vztah mezi Laurel a Davidem, kterého jsem měla mnohem raději. Tenhle milostný trojúhelník mi hrozně vadí a Laurel je podle mě pitomá, že nechá Tamaniho, aby se jí pletl do vztahu.

Laurel společně s přáteli pátrá po tom, kdo je Klea a jakou roli má Yuki, navíc se znovu objevili trollové, kteří jdou jak po Laurel, tak nejspíš i po Yuki. Vše je komplikované a líbí se mi, že tajemství nejsou odhalena hned a člověk může jen hádat. Přesto jsem měla pocit, že vztahy mezi Laurel, Davidem a Tamanim jsou jaksi prioritní, což mi vadilo a knihu rušilo.

Kniha ale skončila otevřeně a v tom nejlepším, takže na pokračování jsem velmi zvědavá.

Žádné komentáře:

Okomentovat