Kelley Armstrong - Probouzení | RC review

Počet stran: 300
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2009
Nakladatelství: Galatea
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Chloe Saundersová je na útěku a probouzí k životu pekelné síly. Doslova.
Kdybyste mě potkali před pár týdny, patrně by vás nenapadlo považovat mě za dívku jakkoliv odlišnou od běžného průměru. Normální patnáctiletá holka. Teď je však můj život navždy obrácen naruby, tak vzdálen normálu, jak je to jen možné. Stala jsem se živoucím výsledkem podivného vědeckého experimentu – nejenže se mi zjevují duchové, dokonce dokážu probouzet mrtvé, aniž bych něco takového vůbec zamýšlela. Můžete mi věřit, že není o co stát.
Teď jsem na útěku s třemi dalšími vrstevníky, kteří jsou obdařeni podobně neobvyklými schopnostmi. Nevím, komu mohu důvěřovat, ale Edisonova skupina je nám v patách a tohle je otázka života a smrti. Musíme najít někoho, kdo nám pomůže…

Poté, co byla Chloe zrazena vlastní tetou se dostává do jakési laboratoře Edisonovy skupiny, která na Chloe a ostatních prováděla experimenty. Všichni jsou v podstatě součástí výzkumu. Po Chloe teď chtějí, aby je zavedla k Derekovi a Simonovi, i když Chloe na oko spolupracuje, rozhodně nemá v plánu zradit přátelé, naopak při nejbližší příležitosti se pokud utéct.

Útěk se podaří, spolu s Chloe uteče i Tori, která není zrovna miláček party. Teď ale musí spolupracovat a najít kluky a až se jim to podaří, pokračuje plán. Najít Simonova otce. Úkol je to těžší, než se zdá, v patách mají Edisonovu skupinu a Chloe neovládá svoje síly. Kromě toho, že mluví s duchy se u ní objevila další schopnost, dokáže vzkřísit mrtvé.

Jak jsem psala u prvního dílu, od téhle série jsem očekávala opravdu hodně. Bohužel první díl byl pro mě zklamání, které si polepšilo až spíše ke konci knihy a tak jsem tedy očekávala mnohem lepší druhý díl. Jenže ani tady se žádný zázrak nekonal.

Kniha je oddechová, čte se dobře a sfouknete ji klidně během dvou dnů. Problém ovšem je, že Vás nijak nevtáhne do děje, vůbec jsem neměla potřebu číst dál a dál, abych zjistila, jak příběh bude pokračovat. S knihou je to jak na horské dráze. Sem tam se najde scéna, která vypadá docela dobře, jedná se především o duchařské scénky, které by tedy podle mě mohly být mnohem lepší a strašidelnější, zde se fakt špatně využil možný potenciál. Jenže takovéhle scény jsou velmi krátké a místo nějakého pořádného rozjezdu zas děj klesá dolů.

A stejně jako první díl, tak i Probouzení je nejlepší na konci. Ke konci mě kniha konečně chytla a začala být pořádně napínavá a zajímavá. Jenže pouhý zajímavý konec je zkrátka málo.

Moc děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.