Follow Me @Charmedka

17.12.14

Carey Heywood - Ona | RC review

Spisovatel: Carey Heywood
Originální název: Her
Série: Him
Díl: 2.
Počet stran: 250
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Galatea
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Její verzi příběhu už znáte, nyní se přečtěte o jejich lásce i z jeho pohledu.

„Snažit se na NI zapomenout bylo zbytečné. ONA, která odešla bez rozloučení, se mi úplně vryla pod kůži.“

Když měli v šesté třídě společně vypracovat literární projekt, neměl Will Price ani ponětí, že se právě ONA stane jeho nejlepší kamarádkou. Časem přátelství přerostlo v lásku. Znamenala pro něj vše, po čem toužil a co ve svém životě potřeboval. ONA však jedné noci bez slůvka vysvětlení zmizí. Bez NÍ Willův život ztrácí smysl, neví jak dál, tápe v nejistotě a obavách. Co prožívá a jak tráví těch dlouhých sedm let, kdy nemůže být s NÍ?
A když se ONA vrátí, co udělá, aby JI získal zpět?

Něco ke knize
V šesté třídě si k ní sedl do lavice, s ní pracoval na školním projektu. Trávil u ní každý den po škole a i po dokončení školní práce jí denně navštěvoval. Stala se z ní jeho nejlepší kamarádka a on její nejlepší přítel. Trávili spolu každý den, byli nerozluční. S přátelství se stala láska.

Jenže jednoho večera ona utekla, bez jediného slůvka vysvětlení a on jí dlouhých sedm let neviděl. Po celou dobu nevěděl, co se stalo, proč mu zmizela ze života. Nikdy nezmizela ale ze srdce, celých dlouhých sedm let na ní myslel a miloval jí.


Moje hodnocení a dojmy
Na knihu Ona jsem se hodně těšila, i když předchozí díl nebyl takový, jaký jsem očekávala. Působil spíše jako dívčí románek a hlavní hrdinka Sára mi vůbec nesedla. Ale celý příběh z pohledu chlapa mě lákal více a já očekávala více.

Stejně jako On, tak i Ona je kniha oddechová, u které nemusíte vůbec přemýšlet, skvěle se u ní relaxuje a během jednoho odpoledne jí zvládnete přečíst. Opět se tu prolíná přítomnost s minulostí, jestliže jste četli první díl, tak v podstatě nic nového se nedozvíte. Kniha z pohledu Willa je téměř totožná, jen se autorka nerozepisuje až tak detailně.

I když jsem příběh už znala, vůbec mi malé zopakování nevadilo a i mě bavilo. Nenudila jsem se, bavilo mě číst příběh z pohledu Willa, jelikož kniha byla hodně zaměřená na jeho pocity, které cítil. Žádné dlouhé dialogy, ale spíše emoce, to se mi líbilo.

Když už se konečně dostaneme do přítomnosti a Sára si s Willem vše vyřeší, od dívčího románku se přesuneme o úroveň výše. Přece jen v přítomnosti už musí začít řešit svůj vztah, bydlení, práci, budoucnost..

Co mě ale mile potěšilo.. Podle obálek by čtenář očekával román s nádechem erotiky, přesně tohle jsem čekala u prvního dílu a trošku byla zklamaná. U knihy Ona jsem se ale dočkala a obálka už odpovídá i obsahu. Zvláště v druhé půlce knihy je erotických scén poměrně dosti a skvěle knihy oživily.

Druhý díl bych hodnotila o trošku lépe než ten první, bavil mě více. Sice je to stále průměrná kniha, ale pokud hledáte něco nenáročného, tak je ideální.


Moc děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat