Follow Me @Charmedka

10.11.14

Meg Cabot - Úspěšná smolařka se (asi) vdává

Spisovatel: Meg Cabot 
Originální název: Queen of Babble gets hit
Série: Lizzie Nicholsová  
Díl: 3.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2006
Nakladatelství: BB/art
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Na Lizzie Nicholsovou se přece jen usmálo štěstí. Má práci, kterou miluje (opravy starých či poškozených značkových svatebních šatů), a lásku svého života, Jeana-Luka. Ten se konečně vyjádřil a požádal ji o ruku a Lizzie, zavalená prací, se připravuje na svatbu snů, která se má konat na snoubencově zámku v jižní Francii. Jen na ušití vlastní svatební róby jí jaksi nezbývá čas.
Ale ze snu se stává noční můra. Družba, který je přesvědčen, že se s Lizzie kdysi při náhodném flirtu vyspal, oznámí, že se svatbou nesouhlasí, a hlavní družička ho v jeho názoru podpoří; Lizziina rodina ze Středozápadu zase nemůže pochopit, proč dcera nechce mít svatbu u nich doma, a její budoucí francouzští příbuzní, kteří mají vždy na vše vytříbený názor, se nenápadně snaží ženichovi vymluvit studium medicíny a nasměrovat ho zpátky do sféry investičního bankovnictví. A Lizzie začíná uvažovat, zda je ten její pohledný a šarmantní šlechtic skutečně tak okouzlující, jak si původně myslela. Je Lizzie opravdu připravená ujmout se nové role coby manželka a paní na zámku Mirac? Nebo je jí souzeno spočinout v náruči jiného muže a stát se černou ovcí rodiny?

Něco ke knize
Opět se na Lizzie usmálo štěstí, Luke se po poslední hádce připlazil s prstenem a žádostí o ruku. Lizzie je neskutečně šťastná, Luke si jí chce vzít, není takový, jak ho popisoval Chaz, Luke je zkrátka dokonalý.

Jenže ráno, kdy se Luke vrátil se Lizzie probudila s Chazem v posteli. Strávili spolu Nový rok, Chaz jí vyznal své city, ale i přesto, že se mezi nic nestalo, Lizzie má brouka v hlavě. Co se to s ní děje, když je v jeho blízkosti?

Ale co to plácá, má přece Luka, svojí lásku. A v práci se jí začíná také dařit, u Chez Henri nepřestávají vyzvánět telefony a Lizzie neví, kam dřív skočit, má dokonce tolik práce, že nemá čas přemýšlet nad svojí svatbou a šít svoje šaty. A Luke oznámil, že na léto odjíždí do Francie.


Moje hodnocení a dojmy
Obsahuje spoilery!!
 
Když jsem začínala číst první díl, řikala jsem si, že tři asi nedám, jak mi Lizzie byla protivná. Ve třetím díle už to není tak zlé. I když neustále tvrdí, jak Luka miluje, že jsou zasnoubení a tak to prostě má být, chápu ji.

Luke byl vždy popisován jako pan dokonalý a já tomu uvěřila, o to větší překvapení mě čekalo, musím uznat, že autorka v tomhle zvládla čtenáře pěkně obalamutit, tedy alespoň mě. Na začátku knihy mi naopak lezl na nervy Chaz, choval se jak idiot a já na něj nadávala, pak se ale ukázal jako opravdový charakter a získal si mě. Vůbec nejlepší postavou v celé sérii je ale babička, která miluje Doktorku Quinovou a pivo :D

Tentokrát máme kapitoly doplněné o historii svateb a tipů, jak zabránit svatební katastrofě. Upřímně mě nebavilo ani jedno, nezáživné a ne tak vtipné jako závěrečná práce.

I když se v tomhle díle stále něco děje, dá se říct, že je nejzáživnější a já ho přečetla za dva dny, bavil mě ze všech nejméně. Série je průměrná oddechovka, která se rychle čte, můžete u ní vypnout, ale znovu jí číst nehodlám. Nezískala si mě a to ani hlavní postava.

Žádné komentáře:

Okomentovat