Follow Me @Charmedka

13.11.14

Karen Chance - Dotkni se temnoty

Spisovatel: Karen Chance 
Originální název: Touch the Dark
Série: Cassandra Palmer
Díl: 1.
Počet stran:320
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Cassandra Palmerová dokáže vidět budoucnost a komunikovat s duchy — což je vlastnost, díky níž po ní touží mrtví i nemrtví. Duchové mrtvých obvykle nebezpeční nejsou; ti si jenom rádi povídají... pořád. Zato nemrtví, to je jiná kapitola. Stejně jako každá jiná rozumná dívka se i Cassie snaží upírům vyhýbat. Když však krvežíznivý mafioso, od něhož před třemi lety utekla, Cassii znovu našel a jde mu jen o pomstu, musí o pomoc požádat Senát upírů. Nemrtví senátoři jí však nechtějí pomoci zadarmo – a tak Cassie musí spolupracovat s jedním z jejich nejmocnějších členů, nebezpečně svůdným upírským mistrem — a cena, kterou požaduje, může být vyšší, než jakou je Cassie ochotna zaplatit...

Něco ke knize
Cass je věštkyně, ještě když byla dítě, unesl jí upír Tony, který její věštby využíval pro svůj prospěch. Tony nechal Cassandře vytetovat znamení, které se v případě nebezpečí rozpálí, tím je Cassandra chráněná. Jenže teď už je dospělá a pochopila, že ji Tony pouze využíval a s pomocí svého přítele, ducha Billyho Joea utekla.

Cassie nyní pracuje v cestovní kanceláři a občas vypomáhá v jednom baru. Kdxž jednoho dne najde na monitoru nekrolog o své smrti, je na čase zmizet. Tony po ní jde a není sám. V jejím bytě se strhne velká bitka, ze které jí vyseká její spolubydlící Thomas, kterého měla v podstatě za chudáka, který nemá kde hlavu složit a tak mu nabídla pokoj. Jenže z Thomase se vyklube upír, který měl na Cassie dohlížet a odveze ji k Senátu, což je skupina vládnoucích upírů.

Její ochrana ale nebude zadarmo, od Cassie se něco požaduje a navíc tady Cassie zjišťuje, že vidět budoucnost není jediná schopst, kterou ovládá a o to je cennější.

Moje hodnocení a dojmy
Na knihu jsem se docela těšila, téma duchů já můžu, takže kniha byla velké lákadlo. Ovšem tohle je jeden velký chaos. Cassie vidí budoucnost, v průběhu děje dokonce zahlédne minulost a dokáže se převtělit. Převtělování se mi v knize vůbec nelíbilo, klidně bych ho vynechala, už toho bylo až až.

V knize je strašně moc jmen, neustále se střídá přítomnost s minulostí, Cassie se převtělovala a já se ztrácela. Na knihu se musíte soustředit, stačí chvilka nepozornosti a jste úplně mimo. Jenže já nebyla schopná se vůbec začíst, natož se soustředit, takže jsem téměř nevěděla, o co v knize jde a do čtení jsem se musela fakt nutit. Po dlouhé době kniha, kterou jsem měla chuť odložit.

Další díl si i přesto přečtu a budu doufat, že bude mnohem lepší.

2 komentáře:

  1. Souhlasim, je to nicnedavaji, ale mam tuhle tematiku rada, i YA. Je to oddechovy a clovek vypne :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je škoda, že tě kniha zklamala a je takový zmatená jak popisuješ. Já mám tématiku duchů hodně ráda a většina knih je napsaná vydařeně, bohužel tahle ne no.. :/ Ale i tak krásně napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat