Follow Me @Charmedka

29.10.14

Matthew Quick - Terapie láskou

Spisovatel: Matthew Quick 
Originální název: The Silver Linings Play Book
Počet stran: 272
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Pat Peoples se vrací z léčebny pro duševně choré a svět kolem mu nedává příliš smysl. Oblíbený fotbalový tým hraje na stadionu, který před několika měsíci ještě nestál, přátelé mají manželky a děti, ačkoli nedávno byli ještě svobodní. Nikdo mu nechce vysvětlit, jak je to možné, ani s ním mluvit o jeho ženě Nikki, s níž se jistě brzy zase shledá, i když právě teď žijí odloučeně. Pat ale věří ve šťastné konce. Stačí na sobě pracovat, nenechat se odradit, být laskavý k lidem, a život vás odmění. Tak je to ve všech dobrých filmech. Co si o tom myslí váš terapeut, mrzoutský táta nebo divná kamarádka, nehraje roli. Protože je jen otázkou času, kdy odluka skončí, on se s Nikki opět shledá a budou žít šťastně až do smrti. Nebo ne?

Něco ke knize
Pat se po nějaké době, po době delší, než on sám si pamatuje vrací z psychiatrické léčebny domu, domu ke svým rodičům. Celý jeho svět se změnil, přátelé, rodina i jeho oblíbený fotbalový tým. Co ale nadále trvá je odluka s jeho ženou Nikki. Pat věří, že stačí, aby na sobě pracoval, aby se stal lepším člověkem a odluka skončí, vždyť přece svoji Nikki miluje. Každý den věnuje sportu, cvičení, aby měl fyzičku, protože to se Nikki líbí, snaží se být laskavý člověk a čte knihy, o kterých Nikki učí, aby ji mohl dokázat, že neni žádný nevzdělaný kašpar. Věří, že až se stane lepším člověkem, Nikki se vrátí.

"Každý temný mrak má stříbrné lemování."

Pat se po návratu domu pozná s Tiffany, švagrovou svého kamaráda, který je seznámí. Tiffany je zvláštní, také dochází na terapie, smiřuje se smrtí svého muže. Pat se Tiffany nemůže zbavit, každý den na něj čeká, když jde běhat. Stanou se z nich přátelé, i když trochu zvláštní. Chodí spolu běhat, na vločky, ale stává se, že někdy spolu nepromluví ani slovo.

Moje hodnocení a dojmy
Na stejnojmený film jsem chtěla do kina, už jsem z toho důvodu, že tam hraje Bradley Cooper a Jennifer Lawrence, oba mám moc ráda, ale nakonec jsem ráda, že jsem se na něj nedostala, protože by mi určitě zkazil dojem z knihy. Knihu jsem dostala od tety k narozeninám a pomalu jsem skákala radostí a jakmile jsem dočetla jednu knižní sérii, vrhla jsem se na ní.

Pat svým způsobem připomíná Forresta Gumpa, jednoduchý člověk, který věří v zázraky a věří, že vše dobře dopadne a že jeho život je film a filmy končí dobře. Je mi ale sympatický, Forresta také nelze nemít rád. Jednoduše řečeno, Pat zešílel z lásky.

Kniha je rozdělena na kapitoly, které jsou poměrně krátké, takže se velmi dobře čtou, takové mám nejraději a každá kapitola má vlastní jméno. Knihu jsem přečetla jedním dechem. Je čtivá, ale přitom velmi oddechová, ale co je především. Je dojemná a humorně pojatá.

V knize najdete spousty popisů a jmen hráčů amerického fotbalu, ale ani mě to neodradilo a nemůžu říct, že bych se v těchto pasážích nudila, to vůbec.
Z knihy jsem nadšená, byla nádherná a jsem ráda, že se mi do ruky dostala. Teď už jen mrknout na film. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat