Follow Me @Charmedka

08.12.14

Emma Hart - Hrej férově | RC review

Spisovatel: Emma Hart
Originální název: The Right Moves
Série: The Game 
Díl: 3.
Počet stran: 221
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Galatea
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Její minulost je plná utrpení. Jeho minulost zase plná bolestných zklamání. A i přesto je jediným na světě, kdo jí připomene, že je pro co žít.

Abbi Jenkinsová už ani nedoufala, že by někdy opustila zdi ústavu pro duševně choré, kde musela strávit celý poslední rok. Že se jí to povedlo, však neznamená, že by zapomněla, co všechno jí Pearce provedl. Moc dobře ví, že jedinou šancí, jak se vyrovnat s depresemi, které mí každý den ničí mysl, je balet, který je pro ni víc než jen pouhým koníčkem. Balet na prestižní umělecké škole Julliard v New Yorku je tím jediným, co jí dává touhu žít. Něco k čemu se může upnout.

Blake Smith opustil Londýn z jednoho jediného důvodu, a to i přesto, že nikdy nechtěl utíkat před bolestnou minulostí. Po příjezdu do New Yorku je plně odhodlaný, že splní slib, který dal sestře a dostane se na Julliard. Nikdy však nepředpokládal, že bude ve stejné třídě s Abbi - dívkou, jejíž oči jsou plné smutku a utrpení. Utrpení, jaké on sám dobře zná. Každá hodina, kterou spolu stráví, je sbližuje víc a víc. A Blake už nemůže dále bojovat s nutkáním ochránit ji samu před sebou.

Čím více se dozvídají o své minulosti, tím více se musí ptát sami sebe, zda existuje ještě něco, co by je mohlo zachránit...

,,Chtěla bych tomu věřit, ale nejsem princezna, Julliard není pohádkový hrad a ty nejsi princ, který přijede na bílém koni a zabije draka. Některé věci v životě za záchranu nestojí a některé se bohužel zachránit nedají. A jsem si jistá, že právě já být zachráněna nemůžu."


Něco ke knize
Abbi strávila poslední rok v ústavu pro duševně choré. Z její poslední lásky, Pearce, se stal drogový závislák a tyran, který jí mučil jak fyzicky, tak psychicky. Abbi všechnu tuhle bolest začala řešit další bolestí, sebepoškozováním, které jí přinášelo úlevu. Nyní po roce je možná schopná začít znovu žít, odejít ze Svatého Morrise, žít doma a začít znovu. Má totiž velkou motivaci a tou je balet. Miluje balet a touží po tom, dostat se na uměleckou školu Julliard. Jenže jizvy, jak na srdci, tak na těle nejsou úplně zhojené a Abbi každý den musí bojovat. 

Blake utekl z Londýna do New Yorku kvůli tanci. Už jako děti si se sestrou slíbili, že se dostanou na prestižní uměleckou školu. Život byl krutý i v případě Blakea, který do New Yorku odjel sám, aby splnil slib, který dal sestře. On jediný o sestře mluví, jeho rodina dělá, jako kdyby sestra nikdy nebyla a matka nesouhlasí s jeho vášní pro tanec.

Na lekcích baletu v Biančině tanečním studiu se poprvé setkají a Blake je okamžitě ohromen. Abbi je nádherná, ale v očích vidí smutek a strach. Abbi si slíbila, že se už nezamiluje, ale Blake jí tak přitahuje a dodává pocit bezpečí. Jenže dokáže jí ochránit před jejími démony?


,,Z psychického hlediska jsem byla jako prázdná skořápka, duševně vyčerpaná a emocionálně rozervaná."

Moje hodnocení a dojmy
Série The Game se mi moc líbí, oba předchozí díly jsem hodnotila velmi kladně a druhý se mi líbil snad ještě více než díl první. Proto jsem u třetího dílu s názvem Hrej férově nepočítala s jiným hodnocením. Doufala jsem a věřila, že bude stejně tak dobrý, jako předchozí dva díly. Nebyl, byl tisíckrát lepší.

Abbi jsem si okamžitě zamilovala, spolu s Blakem tvoří dokonalý pár a za mě nejhezčí ze všech tří knih. Dějově je kniha hodně jednoduchá, ale to ostatně i dvě předchozí. Rozhodně žádné náročné čtení, u kterého musíte přemýšlet. Náročné je možná psychicky. Depresivní stavy Abbi jsou opravdu bravurně popsány, kolikrát jsem měla až husí kůži. Abbi mi bylo strašně líto, ale zároveň jsem jí obdivovala. Snažila se bojovat a boj to nebyl určitě lehký.

Když na Abbi přišla deprese, nemohla jsem se od knihy odtrhnout, četla jsem téměř se zatajeným dechem. To samé, když popisovala minulost, stavy, které jí nutily se řezat a nutkání, které kolikrát pociťuje i teď. Popis jejích emocí, strachu a depresí Emma Hart vystihla dokonale.  

Abych ale nechválila jen Abbi, Blake mi přišel také moc sympatický. Abbi ho zajímala, pomalu a nenásilně jí přinutil, aby mu důvěřovala a díky němu pociťovala bezpečí a podporu. Nenechal se odradit jejími stavy, ale stál při ní. Jak jsem psala, za mě nejhezčí pár.

Blake je Brit a Abbi Američanka, neustále do sebe kvůli tomu ryjí a posmívají se jejich angličtině. Bohužel v českém překladu těžko najdete ty rozdíly a já osobně v tom prostě rozdíl neviděla. A pokud jste si oblíbily Maddie s Bradena, tak budete mile potěšeny, objeví se tu oba.

Knihu hodnotím maximálním počtem hvězdiček a řadím jí mezi nejlepší knihy, co jsem četla. I když dějově je fakt jednoduchá, něco ve mě zanechala a já i po přečtení na ní musela neustále myslet.

Moc děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář: