Follow Me @Charmedka

08.05.23

Alison Gaylin - Kolektiv | RC review

Spisovatelka: Alison Gaylin
Originální název: The Collective
Počet stran: 344
Rok vydání: 2023
Vydání originálu: 2021
Nakladatelství: Ocelot
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Jak daleko zajde truchlící matka, aby napravila tragickou křivdu?
Camille Gardnerová je truchlící - a rozzlobená - matka, která je i pět let po smrti své dcery stále posedlá privilegovaným mladým mužem, který je podle ní zodpovědný za její smrt.
Když její neuvážené jednání přitáhne pozornost tajné skupiny žen - Kolektivu -, je Cam
ille vtažena do temné sítě, v níž tyto matky sdílejí své divoce odlišné příběhy o ztrátě i touhu po spravedlnosti ve světě, kde privilegia popírají odpovědnost a pachatelé z odcházejí bez úhony. Tyto ženy, poháněné vzájemným hněvem, organizují svou vlastní spravedlnost prostřednictvím přesných, anonymních, složitě naplánovaných a dokonale provedených vražd z pomsty, přičemž jednotlivé členky plní v každém plánu konkrétní a nedílnou úlohu.
Camille se snaží pochopit, zda se jedná o cvičení v hraní rolí, nebo o děsivou realitu, a musí se rozhodnout, zda jsou tyto ženy skutečně anděly pomsty, nebo monstry. Camille se do skupiny zaplétá stále hlouběji a dozvídá se pravdy o Kolektivu - a o sobě samé -, které možná nebude schopna přežít.


Jakmile jsem kolektiv zahlédla na netu, zaujal mě na první dobrou svou obálkou a poté i anotací, okamžitě se dostal na můj seznam přání a jsem ráda, že si ke mně velmi brzy našel cestu a já se s nadšením pustila do čtení.

Camille před pěti lety přišla o dceru, byla nalezena v lese, podchlazená, vysílená a znásilněná. Jenže jejímu vrahovi se nic nestalo, mladík z dobře zajištěné rodiny stále chodí po světě, jako by se nic nestalo. Camille se zhroutil svět, není schopná hnout se dál v životě jako její exmanžel.

Po posledním incidentu, kdy se dostane na veřejnost video s Camille, která opilá napadne onoho chlapce, ji vyhledá žena, která ji do ruky dá zvláštní vizitku. Camille zapátrá a na netu objeví tajemný kolektiv, který tvoří ženy které přišly tragicky o své děti. Vše je anonymní, můžete si tu vylít srdce a bez cenzury vyslovit přání, co by se mělo stát údajným zločincům Vašich děti. Camille brzy přijde na to, že vyslovená přání nejsou bez následků.

Příběh je perfektní, truchlící matky tvořící kolektiv, který bere spravedlnost do svých rukou. Precizně naplánované úkoly vedoucí k danému cíli.

Je tu krásně ukázano, kam je nešťastný a zoufalý člověk ochotný zajít a jak jde morálka naprosto stranou. Oko za oko, zub za zub, všechny ty ženy jsou ochotné jít přes mrtvoly a není cesty zpět, nelze riskovat podřeknutí od jedné z nich.

Kniha se čte naprosto výborně, příběh mě ihned vtáhl a já s napětím očekávala další kroky daného úkolu a jeho následky.

Pokud ovšem máte podobný žánr načtený, můžete být zklamaní, mně se to vážně líbilo, i ta lehkost čtení, ale právě možnou tou lehkostí to kolikrát působí jak young adult. Několikrát jsem si musela připomenout, že čtu příběh o dospělých ženských s dětmi, ne o puberťácích.
Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Žádné komentáře:

Okomentovat