Follow Me @Charmedka

14.05.23

Deanna Raybourn - Podivný počátek | RC review

Spisovatel: Deanna Raybourn
Originální název: A Curious Beginning
Série: Veronica Speedwellová
Díl: 1.
Počet stran: 368
Rok vydání: 2023
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Ocelot
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Londýn, 1887.

Po pohřbu své staropanenské tety může osiřelá Veronica Speedwellová pokračovat ve svých cestách po světě a věnovat se vědeckému bádání - a příležitostným milostným avantýrám. Zběhlá v lovu motýlů stejně jako v odhánění ctitelů, Veronika se hodlá vydat na svou životní cestu.

Osud má však jiné plány, kd
yž Veronika překazí svůj vlastní pokus o únos s pomocí záhadného německého barona, který jí nabídne útočiště v péči svého přítele Stokera, samotářského a mrzoutského přírodovědce. Než jí však baron stačí prozradit, co ví o spiknutí proti ní, je nalezen zavražděný - a Veronika se Stokerem se tak jako obezřetní partneři vydávají po stopě nepolapitelného útočníka, aby se dopátrali zlovolné pravdy.



Přiznávám, že jsem se hodně nechala nalákat obálkou. U anotace jsem krapet váhala, jelikož jsem si nebyla jistá, zda je to můj šálek kávy. Ovšem ta překrásná obálka, ta je vážně wow, nakonec nešlo odolat, tohle jsem musela držet v ruce.

Příběh se odehrává v Anglii roku 1887 a začíná na pohřbu tety hlavní hrdinky. Nyní osiřelá Veronica se má stát manželkou místního farmáře a matkou jeho šesti dětí, aby o ní bylo postaráno. Jenže pro Veronicu je tohle představa noční můry a místo starání se o manžílka plánuje vyrazit opět na cesty, lovit a zkoumat motýly a oddávat se milostným pletkám.

Tenhle plán jí ale překazí únosce, se kterým si teda Veronica sama poradí, avšak podle německého barona, který znal její matku, ji hrozí nebezpečí a hodlá ji ukrýt u svého přítele, mrzutého přírodovědce Stokera. Baron je ale náhle zavražděn a Veronica společně se Stokerem začnou pátrat, nejen po vrahovi, ale i po minulosti Veronicy.

Veronica je vlastně takový Sherlock Holmes, nebo jeho sestra Enola, jak chcete. Rozhodně se nejedná o klasickou viktoriánskou paničku, Veronica má pokrokové smýšlení, je samostatná, chytrá, miluje dobrodružství a muže. I přesto si ale kniha ponechává nádech 19. století a ani mluvou se nejedná o zmodernizování doby takovým tím nepříjemným způsobem.

Veronica je příjemná postava a i Stoker je svým způsobem zajímavý, svalnatý a chytrý chlap, který si ovšem nese určitě jizvy z minulosti a čtenář moc neví, co si o něm myslet. Věřím ale, že v dalších dílech mu bude věnován další prostor.

Já si ale bohužel na styl psaní nezvykla. Začátek knihy pro mě byl velkým utrpením, nemohla jsem se vůbec začíst a u knihy jsem se zasekla na pěkně dlouhou dobou.

Přitom je to takový lehký detektivní příběh z viktoriánské doby a opravdu propracovanou zápletkou, ale mně to bohužel nesedlo. Samozřejmě jsem zvědavá na pokračování a věřím, že třeba už budu připravená na styl psaní, ale zatím slabší průměr, ale spíše jen kvůli vkusu.
Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

1 komentář:

  1. Ta obálka je moc hezká. Moc hezká recenze, ale zatím na tento žánr chuť nemám. :)

    OdpovědětVymazat