Follow Me @Charmedka

13.09.23

Meg Cabot - Láska přemůže i smrt

Spisovatel: Meg Cabot
Originální název: Awaken
Série: Podsvětí
Díl: 3.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem


V třetím dílu knižní řady PODSVĚTÍ se znovu setkáváme s pánem Podsvětí Johnem Haydenem a jeho pozemskou přítelkyní Pierce Olivierovou. Jejich příběh připomíná bájné postavy Háda a Persefonu – se vším napětím i bouřlivostí. Největšími nepřáteli obou milenců jsou kruté Fúrie, bytosti, jejichž jediným cílem je zbavit se pána Podsvětí. Nelehký úděl Pierce a Johna ale komplikují i někteří obyvatelé Ostrova kostí. Kdo z nich je Fúrie a kdo jen obyčejný zločinec? Ostrov kostí není bezpečným místem pro nikoho. Pro Pierce a Johna však není kvůli Fúriím bezpečné už ani Podsvětí, kde v době jejich nepřítomnosti nastávají nevídané změny, teplota stoupá, kolem krouží krvelační krkavci a hromadí se mrtvé duše čekající na spásný přesun do věčného klidu. Co způsobilo tuto nerovnováhu, je záhadou. Poté, co Johnův pokus o vyřešení situace končí tragicky, přebírá Pierce veškerou zodpovědnost za záchranu Podsvětí i celého Ostrova kostí před hrozící zkázou.
Není toho na sedmnáctiletou Pierce trochu moc? Dokáže zvládnout všechny úkoly, které na ni klade její nové postavení?



Po letech jsem se konečně dopracovala k závěrečnému dílu, i když mě to na jednu stranu i docela mrzí, protože jsem si tuhle young adult sérii moc oblíbila. Pro podsvětí mám nějak slabost a v knihách mě hodně baví.

První dva díly se mi vážně líbily, obzvlášť jednička byla naprostá pecka a pokračování zas tolik nezaostávalo. Třetí a zároveň závěrečný díl se čte moc dobře, ale příběhově je to přece jen o hvězdičku méně.

Přichází velký boj dobra a zla, fúrie jsou už všude a nelze věřit téměř nikomu, mohly ovládnout každého. Na mladičké Pierce je záchrana nejen Podsvětí, ale i celého Ostrova kostí a svých blízkých.

Meg Cabot má ten velký dar, že píše velmi lehce a čtivě, děj odsejpá a i když má svoje mouchy, okamžitě Vás vtáhne do děje a Vy jste zvědaví, co bude následovat.

Příběh je plný zvratů, akce a kolikrát jsem nemohla přestat číst, jen abych věděla, co bude následovat. Jenže zároveň je tenhle díl i hodně překombinovaný, což je důvodem k nižšímu hodnocení. Konec mi navíc přišel dost odfláknutý, asi jsem u závěru série čekala více wow efekt a více propracovanosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat