Follow Me @Charmedka

29.04.23

Meg Cabot - Láska v podsvětí

Spisovatel: Meg Cabot 
Originální název: Underworld
Série: Podsvětí 
Díl: 2.
Počet stran: 264
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Druhá část dramatického příběhu o lásce více než nesourodé dvojice.

Sedmnáctiletá Pierce zatím stále ještě nezemřela. John Hayden, pán podsvětí, ji unesl do přízračného, temného světa mezi nebem a peklem, kde se zdržují duše zemřelých před tím, než se vydají na poslední cestu. John dívce tvrdí, že ji vězní v zájmu jej
í vlastní bezpečnosti, aby ji ochránil před fúriemi, které baží po pomstě. Pierce ho však podezřívá, že pro to má ještě vlastní, ne tak zcela zřejmé důvody.
Dívka brzy zjistí, že ona sama je na tomto místě sice chráněna před hněvem fúrií, ale její milovaní, které zanechala v lidském světě, nikoli. Dokáže Johna přesvědčit, aby ji propustil a ona mohla zachránit život blízkého člověka? Nebo bude cena, již po ní bude požadovat výměnou za svobodu, příliš vysoká?




Už je to nějaká doba, co jsem četla první díl. Při otevření pokračování, jsem se bála, abych si vůbec pamatovala souvislosti a také toho, zda se mi vůbec bude kniha líbit, jestli už jsem ze série přece jen svým způsobem nevyrostla.

Druhý díl navazuje přesně tam, kde první skončil, žádné velké skoky, ale pěkně na den přesně pokračujeme. Mladá Pierce není mrtvá, pouze se nachází v podsvětí, ve světě mezi nebem a zemí, kam duše odcházejí po smrti na svou poslední výpravu. Drží ji tu John Hayden, samotný pán podsvětí, který se snaží chránit Pierce před fúriemi.

Jenže Pierce zjistí, že ač ona chráněná je, její rodina a přátelé na zemi nikoli. Otázkou je, zda ji John propustí a zda bude moci všechny zachránit.

Mně osobně je postava Pierce sympatická, ač se kolikrát chová hloupě a iracionálně. Jedná se ale opravdu o young adult čtení pro mladší, postavy jsou mlaďoučké a nějaké to slintání nad kluky a hloupé chování se dá odpustit. Chválím ovšem vykreslení Johna, sice pán podsvětí, ale autorka mu dala vyloženě lidské vlastnosti jako lásku a pocity osamění, což se mi líbí.

Skvělé jsou ale i vedlejší postavy, přátelé Pierce jako je Alex, Kayla a hlavně teda obyvatelé světa mezi. Já zkrátka to podsvětí miluji, úžasná atmosféra, skvělý svět s nádechem řecké mytologie.

Každá kapitola začíná úryvkem z Danteho Božské komedie, což dodává knize další šmrnc a dokonale ke knize pasuje.

Tuhle sérii jsem si vážně oblíbila, je ovšem ale třeba počítat s tím, že se nejedná o nic náročného a že je série určená mladším čtenářům.

Žádné komentáře:

Okomentovat