Follow Me @Charmedka

22.09.22

J. R. Ward - Chtíč

Spisovatel: J. R. Ward
Originální název: Crave
Série: Padlí andělé
Díl: 2.
Počet stran: 440
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Odvěký souboj mezi dobrem a zlem – se stále stejnými hráči a stále stejnými zavrženíhodnými dušemi. Sedm hlavních hříchů, které si nezaslouží nic než věčné zatracení. Další nelítostný souboj mezi padlým andělem se zatvrzelým srdcem a démonem, který je už mnohem opatrnější a zákeřnější.
Isaac Roth, člen takzvaných če
rných vojenských operací, jehož jediným posláním je plnit rozkaz svých nadřízených a bezhlavě zabíjet, má za sebou temnou minulost a ještě neutěšenější budoucnost. Za nelegální činnost se ocitne za mřížemi, aniž tuší, že má v patách mocného nepřítele, co mu usiluje o život. Jeho osud se ocitne v rukou veřejné obhájkyně Grier Childeové, která v něm probudí dosud neprožitou vášeň. Isaakův někdejší kamarád Jim Heron, teď už padlý anděl, ho však před zatracením jeho duše varuje a nutí ho k zásadnímu rozhodnutí: buď kapituluje, anebo uvěří tomu, že nejmocnější zbraní proti zlu je upřímná láska.


Musím přiznat, že jsem se do otevření druhého dílu musela docela přemlouvat. J. R. Ward miluji, každý díl Bratrstva hltám, ale první díl Padých andělů mě tolik nezaujal. Četl se dobře, o tom žádná, ale byla v něm spousta věcí, co mi vadila a něco jsem zároveň postrádala.

Chtíč je za mě ale lepší, nový díl a nový smrtelný hřích a hříšník. Tento díl se zaměřuje na Isaaca, člena vojenskách jednotek, jehož jediným cílem je neptat se a plnit do posledního puntíku rozkazy svých nadřízených. Ani už nespočítá, kolik životů má na svědomí.

Nyní mu někdo usiluje o život a ocitne se navíc za mřížemi. Jeho jedinou spásou může být atraktivní obhájkyně Grier, která ho až nepřirozeně přitahuje a bývalý kamarád Jim Heron, který se snaží zachránit jeho duši a vysvětlit mu, že láska je mocná.

Ač je Isaac pořádná hromada svalů a neštítí se vzít život, byl mi opravdu sympatický, hlavně co se týče jeho chování k drobné a ztranitelné Grier. Jeho ochranářské pudy a citlivost vůči ní, mě zkrátka dostaly. I Grier je moc milou postavu, je chytrá, odvážná a na Isaacovi ji záleží.

Popisy všech těch vojenských organizací a kdovíjakých ještě spolků, mi tolik neseděly a nebavily. Je tam toho za mě hodně, stejně tak postav. Těch je série plná a ani u druhého dílu jsem nebyla schopná se zorientovat. Vlastně si pamatují jen dvě hlavní postavy, kolem kterých se točí onen díl, samozřejmě padlého anděla Jima, který musí zachránit tu jednu duši a démonku Devina, která se naopak duši snaží dostat do pekla, zbytek je pro mě velká neznámá.

Co se týče Deviny, začíná se mi líbit její pojetí. Démon, kterému jde o zničení světa, ale zároveň s lidskými vlastnostmi, které ji oslabují. Tohle mě hodně baví. Stejně tak jde dobře autorce popisovat erotické scény, stejně skvělé jako v Bratrstvu, lechtivé, vzrušující, prostě super.

Kniha má spoustu plusů, ale i minusů. Nelze čekat stejnou úroveň, jako má Bratrstvo. Přesto pokud Vám styl psaní J. R. Ward sedí, jděte do toho.

Žádné komentáře:

Okomentovat