Follow Me @Charmedka

15.02.18

Lauren Oliver - Pandemonium

Spisovatel: Lauren Oliver
Originální název: Pandemonium
Série: Delirum
Díl: 2.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Po útěku se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala – to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa „za plotem“, kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD – Amerika bez amor deliria – organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela...

Něco ke knize 

Leně se povedlo překonat hranice a utéct do Divočiny. Zde ji na pokraji smrti zachrání skupina Nežádoucích, kteří se ji ujmou. Lena se učí žít novým životem. Životem na útěku, kde postel a teplé jídlo není samozřejmostí. To bylo tehdy.

Od jejího útěku utekl rok a půl. Nyní žije v New Yorku s falešnou jizvou po proceduře a patří k Odboji, který sleduje syna zakladatele ABADu - Amerika bez Amor Deliria, Juliana. Julian představuje vše, proti čemu Nežádoucí bojují. Možná je v něm ale něco víc.


Moje hodnocení a dojmy

Pandemonium navazuje přesně tam, kde Delirium skončilo. Leně se povedlo překročit hranice a prchá divočinou. Alex ovšem útek nezvládl a Lena se tak ocitá sama v naprosto neznámém prostředí. Ujme se jí skupina Nežádoucích.

Kniha je rozdělena na dvě časové linky. Ta první se odehrává Tehdy a je to právě čas, kdy Lena utekla do Divočiny a začala nový život. Jsou to kapitoly plné toho, jak se Lena snažila přizpůsobit a učit se novým věcem.

Pak tu jsou kapitoly Teď, rok a půl po útěku. To už Lena žije v New Yorku a je členkou ABADu, alespoň na oko. Má falešnou jizvu aby zapadla a plánuje se převrat. Vůbec není problém časové linky odlišit, takže žádný strach, že by jste se ztráceli.

Pandemonium mi oproti prvnímu dílu přišlo nudnější. Úplně ztratilo ono kouzlo něčeho nového a celý příběh byl celkem nezáživný. Plusem může být to, že kapitoly tehdy a teď se střídají, což je určitě dobrý nápad a to proto, že mě osobně současnost celkem nudila. Díky střídání se nenudíte jednotnou půlku knihy.

Mě vlastně nechytly ani moc kapitoly z minulosti, ale možná mě bavily o chlup více. Přece jen bylo zajímavé sledovat, jak Nežádoucí žijí a jak se Lena učí žít na novém místě a s novými pravidly.

V knize se objevuje spousta nových postav. Skupinka, která Lenu zachránila je poměrně početná, takže postav vážně není málo. Každá má ale svůj osobitý charakter, vlastnosti a jména či přezdívky k nim dokonale sedí, takže jsem je dokázala ihned rozlišit a neměla jsem v nich bordel.

Jsem zvědavá na závěrečný díl. Fakt se těším na to, co autorka vymyslela, i když už teď můžu říct, že bohužel série mi nedala tolik, kolik jsem očekávala a mezi moje oblíbené se nezařadí.

2 komentáře: