Follow Me @Charmedka

13.02.18

Lauren Oliver - Delirum

Spisovatel: Lauren Oliver
Originální název: Delirium
Série: Delirum
Díl: 1.
Počet stran: 352
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Dříve si lidé mysleli, že je láska dobrá věc. To bylo předtím, než na ni vědci objevili lék. Lidé nechápali, že když vám jednou láska oblaží mysl a rozproudí krev, není úniku. Teď je všechno jinak, vědci ji dovedou vymýtit a vláda požaduje, aby se všichni občané v den svých osmnáctých narozenin podrobili speciálnímu lékařskému zákroku, díky němuž by měli být vůči lásce imunní. Lena Halowayová se na ten den vždy těšila. Život bez lásky přece znamená život bez bolesti, bezpečný a předvídatelný. A šťastný. Schází devadesát pět dní, jenže Leně se stane něco nemyslitelného: Zamiluje se.

Něco ke knize 

Před více než šedesáti lety se z lásky stala nemoc s názvem Amor Deliria Nervosa. Je zákonem zakázaná a vědci na ní nalezli lék. Každý člověk ve svých osmnácti letech je povinen podrobit se zákroku, po kterém se stane vůči lásce imunní.

Mladičkou Lenu vychovává teta a žije ještě společně se svými dvěma sestřenicemi. Oba rodiče jsou po smrti, její matka podlehla této zákeřné nemoci, což si s sebou celý život Lena vláčí. Na den, kdy podstoupí zákrok, se těší. Vždyť život bez lásky znamená žít bez bolesti, zklamání a utrpení. Jenže pak se stane něco, co nečekala, zamiluje se.

Moje hodnocení a dojmy

Na tuhle sérii jsem se neskutečně těšila. Pamatuji dobu, kdy vyšel první díl. Hned mě zaujal a zařadil se na můj wishlist. Ano, je to skoro šest let a já se ke knize dostala teprve nedávno. Nějaký ten rok jsem ale už měla sérii doma, jen zkrátka nebyl pro ni prostor. Konečně jsem se k ní ale dostala a měla obrovská očekávání.

Bohužel ta očekávání jsem měla asi moc nereálná. Od prvního dílu jsem nedostala tolik, kolik jsem myslela, že dostanu. Příběh je rozhodně zajímavý a velmi originální. Svět, ve kterém se láska stala nemocí, která se léčí. Existují docela přísná pravidla, pokud jste ještě nepodstoupili léčbu, s opačným pohlavím se v podstatě nestýkáte, jedině pokud ten druhý již vyléčený je, aby nehrozilo nakažení. Také platí večerka a zákaz vycházení po určitě hodině.

A pokud jste přece jen tuhle zákeřnou nemoc chytli, ale oni nechytli Vás, může se Vám povést utéct do divočiny. O tom, že by ale takové místo a lidé v něm existovali, se nemluví.

Hlavní postavy jsou sympatické, jak mladičká Lena, která se na proceduru těší, tak i její ráznější a odvážnější kamarádka Hana. Lena hlavně v tom, že se ji mění celý život a ona najednou mění svůj postoj, myšlení. Zjišťuje, že vše, čemu věřila, je pouhá lež.

Miluji dystopie, miluji romantiku, takže by Delirium mohla být dokonalá kombinace, jenže zpracování trochu vázne. Velký potenciál, který nebyl využit.

Já čekala mnohem víc. Sice jsem chvilku váhala nad čtyřmi hvězdičkami, ale to asi jen proto, že příběh je fakt něco nového a tím pádem ne tak okoukaného. Zatím ale průměrná kniha.

Žádné komentáře:

Okomentovat