Follow Me @Charmedka

24.01.18

Helen Fielding - Bujná fantazie Olivie Joulesové

Spisovatel: Helen Fielding
Originální název: Olivia Joules and the Overactive Imagination
Počet stran: 304
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: XYZ
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
V románě Bujná fantazie Olivie Joulesové Helen Fieldingová brilantně vykresluje svět luxusních večírků, ale i pátrání po celosvětově hledaném teroristovi. Je sarkastická a vtipná, umí vygradovat napětí i podlehnout citům. Jmenuje se Olivia. Olivia Joulesová. Je to novinářka a píše do rubriky Styl v časopise Elan a do Sunday Times, cestuje po celém světě a užívá si to. Má svoje vlastní pravidla pro přežití, vozí s sebou krabičku poslední záchrany a ve volném čase pátrá po celosvětově hledaném teroristovi. Na jednom večírku jí totiž zkříží cestu okouzlující Pierre Feramo. Nebyla by to Olivia, aby ho nezačala podezřívat, že se za plejboje jen vydává a že je to ve skutečnosti hledaný terorista. Přijme jeho pozvání na schůzku, pak se za ním vydá na nejrůznější místa na světě, aby se o něm dozvěděla víc a odhalila jeho pravou totožnost. Jak moc povolila Olivia uzdu své fantazii? Olivia se chvílemi chová jako James Bond, který dovedně používá ženské zbraně, a chvílemi zase jako Bridget Jonesová, když s ironickým nadhledem komentuje dění kolem sebe, když zrovna pátrá po celosvětově hledaném teroristovi nebo když se zamiluje...

Něco ke knize

Olivia se rozhodla pro dráhu novinářky, avšak její kariéra je na hraně a hrozí ji vyhazov. Olivia má totiž velmi bujnou fantazii, která ji dostává z jednoho problému do dalšího. Díky své práci si užívá cestování, ale lifestylové okénko je pro ni nezajímavé a snaží se dopátrat lepších a akčnějších novinek.

Jejím posledním článkem má být nový pleťový krém, jehož uvedení se odehrává v Kalifornii. Zde se seznámí s charismatickým svůdcem žen Pierrem Feramem. Jeho přízvuk se zdá ale Olivii falešný a brzy začne všechny přesvědčovat, že je to Usáma bin Ládin, který prodělal několik plastických operací a chystá teroristický útok. Z novinářky se pomalu stává tajný agent, který si zahrává s ohněm.

Moje hodnocení a dojmy

Od Helen Fielding určitě budete znát sérii s potrhlou Bridget Jones. Autorka vydává ale i jiné knihy a jednou z nich je právě Bujná fantazie Olivie Joulesové. Když jsem knihu dostala darem, byla jsem celkem ráda, protože jsem doposud četla právě jen Bridget a konečně jsem si mohla doplnit menší mezery.

Avšak po přečtení anotace jsem měla docela obavy, protože anotace mě vůbec nezaujala, právě naopak. Kdybych autorku neznala, rozhodně bych sama po knize nesáhla a ihned ji odložila zpátky do regálu.

Bohužel kniha je stejně tak špatná, jak už vyznívá z popisu. Něco takhle hloupého jsem nečetla ani nepamatuji. Nejen bujná fantazie Olivie, ale o moc bujnější fantazie autorky. Podle mě musela být pod vlivem, když dokázala něco takového vyplodit.

Hlavní postava je totálně pitomá, tu zkrátka nemůžete mít rádi, ani kdyby jste chtěli. Je impulzivní, první jedná, než přemýšlí a to už samo o sobě mi nesedlo.

V knize najdete romantiku, akci, vtip, ale.. Největším kamenem úrazu je ale samotný příběh, který neměl hlavu ani patu. Totální fantasmagorie, ve které jsem byla absolutně ztracená. Neskutečné skákání v ději, nevysvětlitelné momenty, prostě jeden velký zmatek.

Raději zůstat u Bridget...



Žádné komentáře:

Okomentovat