Follow Me @Charmedka

13.04.17

Mé knižní série | Drakie

Krásný den,
jelikož moje čtecí tempo je teď pomalejší a tudíž nemám nachystáno zas tolik recenzí, mám tu pro Vás další článek do rubriky Mé knižní série. Věřím, že i tentokrát to bude příjemné zpestření.

Tentokrát jsem sáhla po Drakie, což je fantasy série z nakladatelství Cooboo. Toto nakladatelství nabízí pro mě osobně velmi lákavé tituly, hlavně young adult fantasy. Sice jsem na tento žánr zřejmě už stará, ale stále mě baví a Cooboo má opravdu kvalitní a zajímavé knihy.

Drakie

  1. Drakie
  2. Útěk
  3. Návrat
  4. Bez dechu

Jak ses o téhle sérii dozvěděl/a?
Nejsem si úplně jistá, ale tuším, že hlavně na blozích jsem si ji prvně všimla. Zpočátku mě absolutně nelákala, fantasy o dracích mi nepřišlo zajímavé a neměla jsem v plánu sérii kupovat. Draci mě zkrátka hodně odrazovali. Četla jsem na ni ale furt hodně dobré recenze a nakonec jsem neodolala a jsem ráda.

Kolik dílů jsi zatím stihl/a přečíst?
Samozřejmě všechny. První tři díly, což je základ série, jsem přečetla hned po sobě. Novelu Bez dechu jsem pořídila teprve nedávno.

Co na tuhle sérii říkáš?
Přiznávám, že i přes kladné recenze jsem byla dost skeptická a nevěřila, že by mě draci mohli chytnout. Byla jsem tedy mile překvapená, jelikož série je povedená a dost čtivá. První díl se mi hodně líbil a druhý dokonce ještě více. Závěr mě tedy malinko zklamal, i když určité plusy má, přesto je to za mě povedená série. Moc jsem si tedy nedokázala představit proměnu v drakie, ale je to originální příběh a příjemná změna od všech upírů či vlkodlaků.

Který díl z celé série máš nejraději?
To je těžké. První díl se mi líbil díky tomu, že jsem moc nečekala a hlavně je to úplně nový příběh. Druhý ale byl o chlup lepší, akčnější a skončil tak napínavě, že okamžitě musíte sáhnout po pokračování.

Jaká je tvoje oblíbená postava, proč?
Samozřejmě hlavní postava Jacinda, která si stojí za svým  a nechce být omezována kmenem, chce vlastní život. Sympatická je i její kamarádka Azurka, které je věnována novela Bez dechu.

Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?
Žádnou takovou postavu v knize asi nemám. I když je fakt, že v Návratu mě Jacinda hodně rozčilovala a ze sympatické postavy se stala sobecká a zbrklá holka. Ale ono to je s většinou postav jako na houpačce. V prvním dílu jsem neměla ráda Cassiana, nápadníka Jacindy a ve druhém ho čtenář poznal lépe a najednou nebyl už tak nesnesitelný.

Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc?
Jelikož jsou totožné, tak není co řešit.

Která obálka se ti líbí nejvíc?
Obálky jsou hodně podobné, takže těžké rozhodování. Líbí se mi Návrat, jelikož mi ten obličej přijde nejlépe vyfocený a pak také Útěk, působí jemně a ta barvička světlá vypadá dobře.

Četli jste Drakie?
Co na ni říkáte?

8 komentářů:

  1. Já jsem četla také celou sérii a musím říct, že skoro ve všem s tebou souhlasím. :) Jako oddychovka naprosto ideální a ty obálky jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo Drakie me bavila, to ja muzu temata s draky v ruznych podobach :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky :) Sérii jsem nečetla, ale četla jsem Talon a ten je jí prý dost podobný :) A líbil se mi, takže určitě plánuji i Drakii :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) V tom případě si Drakie určitě přečti :)

      Vymazat
  4. Kupovat to asi nebudu, ale v knihovně na sérii mrknu. Knihy o dračích mám ráda, takže sérii píšu na seznam, co si mám přečíst.

    OdpovědětVymazat
  5. Neví někdo kde koupím drakii 2?

    OdpovědětVymazat