Follow Me @Charmedka

07.10.15

Lucy Diamond - Já a pan Jones| RC review

Spisovatel: Lucy Diamond
Originální název: Me and Mr Jones
Počet stran: 376
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Je pro mě pan Jones opravdu pan Pravý?
Tuto otázku si kladou tři různé ženy. Každá z nich totiž miluje jednoho ze tří bratrů Jonesových… Izzy je rozhodnuta udělat za dosavadním nevydařeným životem tlustou čáru a začít znovu. Ovšem s Charliem Jonesem to nebude snadné, protože je sice okouzlující, ale také nepříliš spolehlivý. A flirt je jeho druhá přirozenost. Alicia je už roky šťastně provdaná za oddaného Hugha. V koutku duše ale ví, že jí chybí alespoň špetka nevázanosti, spontánnosti, zkrátka prosté radosti. A pak jí to dojde - nejspíše nastal čas, aby si to všechno začala dopřávat. Emmin vztah s Davidem byl dříve plný radosti a romantiky, jenže to už teď neplatí. Od doby, kdy se neúspěšně pokoušejí o dítě, to jde s jejich vztahem z kopce. A právě tehdy vstoupí do Emmina života pokušení... Všechny tři ženy se sejdou v rodinném penzionu Jonesových, nad jehož další budoucností visí velký otazník. Při tomto vynuceném setkání vyjde najevo, že vyjít se členy klanu Jonesových může být těžší, než by si kdo mohl myslet.

Něco ke knize
Izzy spolu se svými dvěma dcerkami utekla od svého násilnického manžela. Už měla dost strachu a modřin. Sama neměla snadné dětství, střídala jednoho pěstouna za druhým, štěstí našla až s Garym. Jenže štěstí je prchlivá věc a stala se z něho noční můra. Azyl našla v městečku Lyme Regis a doufá, že za minulostí udělá tlustou čáru, přesto jí ale stále nahází hrůzu, že ji Gary najde. Našla si práci jako servírka v jedné malé kavárně, kde se seznámí s Charliem, nejmladším synem rodu Jonesových. Charlie je okouzlující, velmi šarmantní a holky si ho okamžitě zamilovaly, ale jeho pověst není zrovna růžová. Je nestálý a Izzy si dala slovo, že žádného chlapa do života teď rozhodně nechce, odolat mu je ale velmi těžké.

Alicii se pomalu blíží čtyřicítka, doma má tři děti a nejstaršího Jonese, pracovitého a spolehlivého Hugha. Ač se může zdát, že jí nic nechybí, Alicii přijde, že její život je jeden velký stereotyp, nic nezažila, nikdy se pořádně nebavila, i účes nosí stále ten samý a možná je na čase, aby se před čtyřicítkou alespoň malinko odvázala.

Emma netouží momentálně po ničem jiném, než otěhotnět. S Davidem se o miminko snaží už více než rok a stále nic, začíná být už posedlá a zoufalá. Navíc David přišel o práci, což se podepisuje i na jeho chování a psychice a celkově jejich vztah začíná být ve velké krizi. Její zoufalost jí pomalu začíná svádět na scestí.

Všichni tři kluci vyrůstali v Mulberry House, kde jejich rodiče vedou penzion. Jenže oba už se cítí staří a penzion přestávají zvládat. Proto jsou všichni tři jejich synové s rodinami pozváni, aby se vyřešila jeho budoucnost.


Moje hodnocení a dojmy
Já se přiznám, že mě na knize prvně upoutala krásná obálka. Jestliže má kniha hezkou, zajímavou obálku, což tahle má, tak má u mě částečně vyhráno. Říká se, nesuď knihu podle obalu, ale jsem v tomhle zkrátka prodejná. Obálka je za mě 100%, děj už tolik ne.

Každá kapitola je věnována jedné z žen. Já si tedy okamžitě zamilovala Izzy, která mi byla strašně sympatická. Je pracovitá, milá a hlavně statečná, neměla jednoduchý život, ale to ji nesrazilo na kolena. Sice občas jednala trošku přehnaně vůči Charliemu, ale ono se tomu nedá moc divit, jeho pověst a její zkušenosti, dalo se to pochopit.

A teď další dvě ženy, u těch už to bylo se sympatiemi trošku horší. Mám podobné knihy ráda, i když je mi 23, nevadí mi číst o ženách, které se hrozí středního věku či touží po dětech, právě naopak. Například knihu Ženy na tahu jsem si zamilovala a to byla kniha o skupině deprimovaných ženských, který řešily přechod, příšerné manžely a pubertální děti, bylo to ale vtipné, zábavné. To tahle nebyla.

Nejvíce mě štvala asi Emma, její touha po dítěti z ní udělala až posedlou, zoufalou ženskou, která nemyslí na nic jiného. Určitě je to frustrující, když nemůže otěhotnět, ale její manžel přišel o práci, psychicky je na tom také zle a její podpora je nulová, myslí jen na otěhotnění a mě úplně pila krev, dokonce je ochotná kvůli malé možnosti početí ohrozit celý svůj vztah. Kdyby to bylo více humorně pojato, tak v pořádku, ale mě právě chyběl ten nadhled.

Alicia mi také ne úplně sedla, ta je zase posedlá svým věkem a též naprosto blbne. Chtít najednou dohnat celý svůj život a naprosto se změnit, mi přijde docela nepřirozené. Na druhou stranu je Alicia strašně hodná a když je třeba, tak pomůže, i když jí to zkazí sen a plány.

Hned na začátku knihy jsem si všimla, že je hodně jednoduše napsaná, tak jako nezajímavě. Dialogy jsou nemastné, neslané. Nejsem náročný čtenář, nevadí mi jednodušší knihy, ale tahle mi přišla primitivní až moc. Zajímavý děj měla snad jen Izzy, kapitoly s ní a Charliem mě vážně bavily, naopak Emma a Alicie mě nechytly, po celou dobu knihy stále to samé dokola, jeden a ten samý problém. Líbil se mi konec knihy, malé zvraty, nečekané situace a nostalgický závěr.

Je to škoda, ale kniha mě zklamala, čekala jsem něco lepšího. Nesedl mi styl, nesedly mi postavy a jejich problémy, něco tomu chybělo. Možná větší špetka humoru, bylo to prostě nijaké.

Moc děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku. 

2 komentáře:

  1. Kniha vypadá zajímavě :). Máš pravdu, že obálka je 100% - taková obyčejná a přesto krásná :). Děj posoudit nemohu, knihu jsem nečetla. Ale pěkná recenze! :).

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tuhle recenzi, kniha mě zaujala, strašně se mi líbila obálka, ale pořád jsem váhala a nevěděla, jestli si jí chci koupit. Počkám si na knihovnu :)

    OdpovědětVymazat