Follow Me @Charmedka

26.08.15

J. R. Ward - Milenec z věčnosti

Spisovatel: J. R. Ward  
Originální název: Lover Eternal  
Série: Bratrstvo černé dýky
Díl: 2.
Počet stran: 464
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2006
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Autorka se vrací do stínů Caldwellu aby vyprávěla čtenářům další dobrodružství členů bratrstva. Tentokrát se středem děje stává Rhage, nejlepší bojovník mezi upíry a nejnenasytnější milenec. Rhage byl proklet a v duši mu zuří démon, který jej činí nebezpečným pro všechny v jeho okolí. O to větší starost chová o smrtelnou dívku Mary, vrženou do světa upírů a svěřenou v jeho péči, o níž ví, že je k němu přitahována stejně intenzivně, jako on k ní.

Něco ke knize
Rhage je pro svou slabost k ženám přezdívám Hollywood. Z Bratrstva je bezesporu největším sukničkářem, ženy se u něj v posteli střídají noc co noc. Jeho smilnění má ovšem malou omluvu. Před lety naštval Stvořitelku, která ho proklela. Při větším rozrušení se Rhage mění v děsivého, nelítostného draka. Na boj proti bezduchým je to skvělé, jenže jeho podoba je nebezpečná i pro jeho bratry. Přebytek energie či stresu si vybíjí sexem a rvačkami.

Mary po večerech vypomáhá v krizovém centru. Jednoho včera po šichtě jí doma navštíví němý John Matthew, který Mary telefonuje již nějakou dobu, aby poslouchal její hlas. S Johnem se rovnou seznámí Bella, sousedka Mary. John je sirotek, který o své rodině netuší vůbec nic. Bella ovšem pozná, že není obyčejný člověk  brzy může dojít k jeho proměně. Ihned kontaktuje Bratrstvo.

Mary je vtažena do světa upírů a rovnou k jednomu velmi pohlednému a neodolatelnému. Rhage okamžitě vycítí, že ho k Mary něco táhne, nemůže na ní přestat myslet, i když se bojí zvířete v sobě. Mary se ale snaží držet odstup, nechce nikoho u sebe, má leukémii a nechce, aby někdo jiný prožil to, co ona s její maminkou.


Moje hodnocení a dojmy
Po prvním velmi vydařeném dílu jsem se moc těšila na pokračování a doufala, že tahle série nebude ten případ, kdy první díl Vás naláká a ostatní jsou spíše utrpení.

Vztah mezi Mary a Rhagem je komplikovanější než mezi Wrathem a Beth a to dodává příběhu šťávu. Trošku jsem se Rhageovi kletby bála. Upír, který se mění v draka? To už je trochu moc a ze začátku mi to tak i přišlo. V průběhu knihy to ale začalo být zajímavé a tak skvěle podané, že jsem za tuhle zvláštnost byla docela i ráda. Děj okořenil i příběh Johna, u kterého jsem zvědavá, jak to bude pokračovat.

Bohužel Mary mi moc nesedla. Beth jsem si ihned oblíbila, ale Mary ne moc přijít na chuť. Příběh je docela emoční díky leukémii, která se u Mary opět projevila. Mary si snaží držet lidi od těla, z přátel má v podstatě jen Bellu a chlapa nechce už vůbec. A i když jí Rhage velmi přitahuje a chce ho, každou chvilku ho odstrkuje. Tohle bych docela i pochopila, nechce, aby pak někdo trpěl její ztrátou a nebo s ní musel zvládat všechno to léčení. Jenže Mary si vůbec nevěří, připadá si ošklivá, nemá naprosto žádné sebevědomí a to mi na ní hrozně vadilo, to jak se podceňovala.

Stejně jako u prvního dílu, tak i tady mi kapitoly z pohledu bezduchých přišly trošku nudnější, to se snad zlepší. To nic ale nemění na tom, že kniha je plná akce, samozřejmě erotiky a lásky. Rhage se k Mary chová nádherně a leukémie je zkrátka silné téma. Hodně jsem přemýšlela, zda nedat pouze čtyři hvězdičky, přece jen mi předchozí dvojice sedla více, ale po tom úžasném konci dávám opět plný počet.

1 komentář: