Follow Me @Charmedka

10.06.22

Lily King - Milovat a psát | RC review

Spisovatel:
Lily King
Originální název: Writers & Lovers
Počet stran: 336
Rok vydání: 2022
Vydání originálu: 2020
Nakladatelství: Jota
Vazba knihy: Vázaná s přebalem


Jednatřicetiletá Casey se cítí ztracená. Trápí ji žal po smrti matky i nedávný krach milostného vztahu. Šest let rozepsaný román také stále nikam nevede, dluhy bobtnají, přátelé a vrstevníci se vdávají, žení a zakládají rodiny, jen ona si na podobnou cestu životem připadá jaksi nepatřičně stará. Potom se Casey seznámí s milým a hezkým Silasem, který její zájem opětuje. O pár týdnů později však vstoupí do života Oscar, který je o poznání starší, má dva syny a kupu starostí, uhrančivý, zvláštní. Milostný trojúhelník je na světě a Casey se v něm zmítá mezi dvěma velmi odlišnými vztahy, z nichž každý nabízí velmi odlišnou budoucnost. Ale ten román přece taky musí dopsat…



Nesuď knihu podle obalu a rozhodně to platí i v případech, kdy obálka je nádherná a ke čtení naláká, bohužel obsah té vnější kráse moc neodpovídá.

Od Milovat a psát jsem čekala hodně, opravdu jsem se dost nechala nalákat překrásnou obálkou, neskutečně romantickým a lákavým názvem. Navíc kniha má i překrásné desky pod přebalem, zkrátka jakmile jsem knihu vzala do ruky, s chutí jsem se ponořila do prvních stran. Hodně rychle mě ale kniha vrátila zpátky na zem...

Casey je přes třicet a moc se jí nedaří v žádném směru, nedávno ji zemřela matka, opusti ji přítel, práce servírky neskýtá žádnou budoucnost a na stole už leží šest let rozepsaný román.

Jednoho dne se ale začne blýskat na lepší časy, pozná okouzlujícího Silase, no a co, že je krapet nezodpovědný, je to fešák a ona se mu také líbí. O pár týdnů později se v práci seznámí se spisovatelem Oscarem, starším mužem s dvěma dětma, který Casey pozve na rande a Casey najednou neví, komu dát přednost.

Osobně jsem čekala milý příběh plný psaní, lásky, romantiky a nějakých těch životních pádů a vzestupů. Nemám nic proti ženským románům a jednoduchým příběhům, ale co mi většinou vadí, tak jsou vulgarity, trapný smysl pro humor a bohužel přesně tohle kniha nabízí.

Hlavní hrdinka je nesympatická, nezodpovědná, hloupá a ta láska tady je hodně taková rychlá, aspoň z Oscarovi strany a bohužel nechytne úplně za srdce, postrádám upřímnější romantiku a vášeň.

V knize je spousta humoru a vtipných situací, ale jak jsem psala výše, mně tenhle typ humoru moc nesedí, je vulgárnější, sexistický, kolikrát až trapný. Zkrátka jsem čekala něco milejšího.


Moc děkuji internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
 
Knihu si můžete zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat