Follow Me @Charmedka

12.02.22

J. K. Rowling - Harry Potter a kámen mudrců

Spisovatel:
J. K. Rowling
Originální název: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Série:
Harry Potter
Díl: 1.
Počet stran: 334
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 1997
Nakladatelství: Albatros
Vazba knihy: Vázaná
Schovejte si svá tajemství tam, kde je příšery nenajdou...
Brýlatý chlapec s nachovou jizvou na čele, připomínající blesk – to je Harry Potter. Jedenáctiletého učedníka čarodějných umění stvořila nadaná spisovatelka J. K. Rowlingová a ze své ostrovní britské vlasti jej vyslala pro potěchu všem duším okouzleným fantazií.

Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě tento hrdina myslel,
že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem změnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a podstoupí souboj se zloduchem Voldemortem…



Nenapadlo by mě, že se tu kdy objeví recenze na Harryho Pottera. Ano, moje největší knihomolské přiznání, Harryho jsem nečetla, až do nedávna a víte co? Nestydím se za to, nelákal mě a neměla jsem žádné nutkání knihy přelouskat.

Ale nemyslete si, filmy miluji a kdykoliv se podívám znovu a ráda, ale doma třeba nemám ani jedno třičko či cokoliv s motivem Harryho. Předloni si bratr ale asi řekl, že pomalu ve třiceti je opravdu nejvyšší čas doplnit mezery a tak jsem od Ježíška dostala rovnou dva díly, loni další.

Asi nemá cenu zbytečně představovat příběh. Všichni znají příběh chlapce, který prežil útok toho, jehož jméno se nevyslovuje a na čele mu zůstala jizva. V jedenácti letech mu přijde dopis z Bradavic, z té nejlepší školy čas a kouzel. V kouzelnickém světe je legendou a zde začíná všechno to dobrodružství.

Když už mám Harryho Pottera v knihovně, tak jsem strašně ráda, že vlastním zrovna tohle překrásné vydání z roku 2017. V reálu je to opravdu krása, ilustrace, celé to zpracování, moc povedené.

Kniha se mi hodnotí velmi špatně, znám příběh, filmy jsem viděla tolikrát a kvůli tomu asi nelze tolik už docenit knihy, i když uznávám, že autorka stvořila neuvěřitelný svět, který jistě bude bavit i další generace a určitě svým dětem Harryho Pottera budu číst.

Samozřejmě mě kniha bavila, navíc tím, že se jedná primárně o dětské čtení, tak se čte jedna radost, ale takový ten wow efekt podle mě zažije už jen mladší a menší čtenář či opravdu zarytý fanoušek.

Žádné komentáře:

Okomentovat