Follow Me @Charmedka

24.01.22

M. C. Carey - Všemi dary obdarovaná

Spisovatel: M. C. Carey
Originální název: The Girl With All the Gifts
Série: Všemi dary obdarovaná
Díl: 1.
Počet stran: 412
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Host
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Schovejte si svá tajemství tam, kde je příšery nenajdou...

Desetiletá Melanie žije spolu s dalšími dětmi na vojenské základně, kde se pod přísným dohledem vzdělává. Nadprůměrně inteligentní dívka miluje staré řecké báje a její spřízněnou duší je učitelka slečna Justineauová. Zato seržanta Parkse, který hlídá děti jako
dráb, nesnáší. Stejně jako doktorku Caldwellovou. Ale bez nich to asi nejde, když je základna obklopena zpustošenou krajinou, kde stejně jako ve zbytku země vládnou hladovci — kanibalistická monstra, jež při honu za lidským masem nic nezastaví. Základna je však napadena a Melanii, slečně Justineauové, seržantu Parksovi, doktorce Caldwellové a vojínu Gallagherovi se podaří utéct. Společně se vydávají na cestu do Majáku, posledního místa v Británii, které se podařilo od nákazy zachránit. Jenže budou Melanii v Majáku chtít, když ji v blízkosti lidí popadá zoufalý hlad, jaký ještě nezažila?



Miluji zombie téma a to jak na filmovém plátně, tak v knižní podobě. Na knihu Všemi dary obdarovaná jsem se moc těšila, skvělé hodnocení, spousta doporučení a zombie, co více si přát.

Svět napadla cizokrajná houba, která infikuje lidský mozek a zůstává jedný instinkt, jíst. Vznikly vojenské základny, které jsou bezpečné a chrání lidi před hladovci a zpustošenou zemí. Děti jsou ovšem anomálie, u kterých se nákaza projevuje jinak.

Na vojenské základně kromě několika dalších dětí žije i malá Melanie, velmi inteligentní dívka, která miluje knihy a ráda se vzdělává. Přísné podmínky a nutnost připoutání bere jako samozřejmost a způsob ochrany před světem. Má ráda svou učitelku, avšak ze seržanta Sparkse má strach, jakmile vezme nějaké dítě z vyučování, již se nevrátí.

Jednoho dne je základna napadena a pouze pár přeživším se povede utéci a vydat se k Majáku, poslednímu místu, které neovládli hladovci. Jenže brát s sebou Melanii se ne všem líbí, Melanii totiž popadá hlad.

Přijít s něčím originálním v tomto žánru je dost těžké, ale autorovi se to povedlo. Nákaza, která děti postihuje, ale díky různým opatřením lze hlad po lidském masu tlumit, to zní nápaditě.

Asi si to se zombie tématem protiřečí, ale kniha je miloučká, kapitoly vyprávěné z pohledé desetileté Melanie jsou nevinné, navíc děvčátko je hodně vnímavé, chytré a citlivé a bohužel za mě je to asi jedné plus knihy, teda ještě originální námět.

Já čekala více, mnohem více. Obtížně jsem se knihou prokousávala, do čtení jsem se nutila, protože mě to zkrátka nebavilo. Na mě málo akce, málo vypjatých situací a chyběl mi vyloženě nějaký ten wow efekt.

Strašně mě to mrzí, protože kniha má výborné ohlasy, ale mě to nijak nezasáhlo.


Žádné komentáře:

Okomentovat