Follow Me @Charmedka

09.01.20

Filmy a seriály roku 2019

Přemýšlela jsem, zda vůbec filmové shrnutí psát, ale zájem o něj byl a filmy či seriály se tu v průběhu roku objevují, takže vlastně proč ne. V rychlosti mrkneme na to, co mě bavilo, co mě naopak zklamalo a jaké seriály jsem dokoukala či naopak rozkoukala.


V kině se mi moc líbil Spider-Man: Daleko od domova, ten neměl chybu a považuji za vůbec jeden z nej filmů minulého roku. Nezklamal ani druhý díl Godzilly, pro ni mám prostě slabost no. A super byl i Joker, který sice není klasický akční komiks, ale jako drama bomba. Dostala jsem přesně to, co jsem očekávala, nic víc, nic míň.

Super byl závěrečný díl Avengers, ten úplný závěr se velmi povedl, dojemný, smutný. Zbytek komiksů mě celkem zklamal, Captain Marvel byl takový nemastný neslaný, Shazam nebyl zlý, ale spíše jako rodinná komedie. Aquman? Tak toho zachraňuje jen Jason Momoa. Nejroztomilejším filmem byl jednoznačně Králíček Petr a nemůžu se dočkat druhého dílu. Kingovky až na nějakou tu výjimku bývají ve filmů děsné, ale Řbitov zviřátek se mi líbil a to i přes odchylky od knihy. A pokud máte rádi filmy se žraloky, tak 47 metrů doporučuji, ten konec? Pecka.

Nezklamal Paddington 2, opět velká dávka roztomilosti. Z animáků pobavil Raubíř Ralf a internet, který za prvním dílem rozhodně nezaostal, naopak. Konečně jsem shlédla Teorii všeho a byla to nádhera. Ukápla mi slza u filmu Mia a bílý lev, pokud jako já špatně snášíte filmy ze zvířaty, tak budete také brečet. Dobrým hororem/thrillerem byla Úniková hra a Bird Box, oboje napínavé a povedené. Koncem mě oslovil film Než přišla bouře. Mile mě překvapilo Mamma Mia! Here We Go Again. To samé Bumblebee, nic jsem nečekala a ono to bylo překvapivě vtipné a svižné. Dojalo mě Sbohem Kryštůfku Robine, mám ráda medvídka Pú a i když se film nevyrovná Kryštůfku Robinovi, tak se mi vážně líbil. Z českých doporučím jeden a to Všechno nebo nic. Jako poslední kategorie je Disney a jeho zfilmované klasiky. Dumbo je i ve filmu smutný a Aladin mi přišel super a to jsem nic nečekala, ve výsledků krásný muzikál s nádhernými písněmi.

Bohužel se to neobejde i bez nějakých těch propadáků a zklamání. Vůbec největším zklamáním roku pro mě bylo To: Kapitola 2. Já jsem tedy nijak nadšená nebyla ani z jedničky, ale to, co mi na ní vadilo, tady bylo stokrát horší. Z dobrého hororu se udělala perverzní parodie ve stylu Scary Movie. Nemít koupený lístek, tak z kina odcházím. Hodně jsem dávala šanci českým filmům a co film, to jedna větší hrůza než ta předchozí. Ať už mluvím o Padesátce (tohle jsem vůbec nepochopila), Zakázaném uvolnění, Vybíjené či bohužel o klasice jménem Limonádový Joe.

Velký potenciál měl film Repliky, který ale bohužel nebyl využit a celé to bylo takové bez emocí. Co jsem naprosto nepochopila, tak horor matka! s Jennifer Lawrence a Ghost Stories s Martinem Freemanem. Hodně mě zklamal i Slender Man a nejnovější Halloween. Tuhle klasiku mám celkem ráda, ale film z roku 2018 mi přišel nudný. Miluji muzikály, ale Vox Lux byl film o totálním ztroskotanci v podobě Natalie Portman. Drama Ticho před bouří nezachránilo ani super obsazení a bezvadný konec. Murder Mystery inspirující se Vraždou v Orient Expresu nebylo vůbec tak vtipné, jak se asi původně zamýšlelo. V pasti času má také hezké obsazení a fantasy já ráda, ale film vznikl nejspíše pod silným vlivem houbiček. Posledním velkým zklamáním pro mě byl Mauglí: Příběh džungle, pro mě bohužel hodně syrová, drsná a temná verze Knihy džunglí.

Seriály, tak těch tu mám hafo a začnu těmi komplet zhlédnutými. Každý čekal na Hru a o trůny, já samozřejmě fandila Daenerys, ale to by bylo moc jednoduché. Její počínání mě ani v nejmenším nepřekvapilo, od ní jsem naopak čekala vše. Kdo usedl na trůn, jako vážně?! Gotham je za mě jeden z nejlepších komiksových seriálů a to nejsem vyloženě fanoušek Batmana, poslední série se mi moc líbily a konec také na jedničku. Zkoukla jsem Řadu nešťastných příhod, což byl milý a zábavný seriál. Pretty Little Liars: The Perfektcionist se bohužel další řady nedočkají, což mě štve, protože série skončila neuzavřeně. Velký povyk byl ze seriálu Černobyl. Já osobně bych se více zaměřila na postavy a více příběh rozvinula klidně do více dílů, ale jinak to bylo dobře natočené. Se sitcomů jsem konečně mrkla na Ve znamení raka a obrovské zklamání, neskutečně vulgární, což mě rušilo. Naopak Teorie velkého třesku je jeden z nejlepších sitcomů a jsem ráda, že konečně ho mám komplet. Jako poslední francouzský seriál Les Revenants, který jsem naprosto nepochopila. Mělo to být v podstatě o zombie, ale přišlo mi, jako kdyby většina nebyla vysvětlena, navíc to bylo plné sexu, to mě nebavilo.

A teď ty rozkoukané. Rozkoukala jsem spoustu komiksů. Arrow je furt na jedno brdo a nezachrání to ani pohledný herec. The Flash je naopak skvělý a vůbec nejlepší komiks se super postavami a vtipem. Supergirl naprosto nezvládá utáhnout celý seriál, je fajn jen jako hostující postava v ostatních. Hodně ujetý je Doom Patrol a ač na podobný styl humoru nejsem, tak tohle mě chytlo. Hodně jsem se těšila na Castle Rock, což je seriál ze světa Stephena Kinga. První série byla děs a nepochopila jsem ji, ale druhá si napravila reputaci. Tell Me A Story čerpá inspiraci z klasických pohádek a je to povedené psychologické drama, hodně originální a neokoukané. 13 Reasons Why je i po třech sériích moc dobrý seriál, ale je fakt, že první série byla top. To samé platí u Riverdale, akorát tady ta kvalita klesá, už je moc překombinovaný. Nosferatu je na motivy hororu od Joe Hilla a za mě spíše průměr, který na knihu nemá. Sitcom Miracle Workers měl slušný potenciál, který nebyl plně využit. A jako poslední tu mám dokonce dva české. Tátové na tahu jsou vtipný a svižní a humorem mě zaujaly Černé vdovy.
Co Vaše topky a zklamání roku?
Doporučíte nějaký seriál?

4 komentáře:

  1. 😉👍Ahoj, k seriálům jsem se ještě nedostala, nějak si vystačím s YTB, ale v kině mě hodně oslovi JOker a pak DM. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, Joker byl moc fajn, skvělý herecký výkon :)

      Vymazat
  2. Řbitov zviřátek mě velmi zklamal. V porovnání s knihou, která je moje oblíbená, je to velký rozdíl a musím nesouhlasit s tím, že režisér se dopustil menších nepřesností, ale zde přímo k velkým a tragickým. Hrůza...

    Naopak Joker je velmi povedený film a myslím, že může pomyslet na Oscara :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji považuji za nejoblíbenější knihu a fakt mi ty změny vůbec nevadily. Od zfilmovaného Kinga vlastně nikdy moc nečekám a překvapivě fajn horor, ale chápu i zklamání.

      Vymazat