Follow Me @Charmedka

11.07.18

Sophie Kinsella - Svatební noc

Spisovatel: Sophie Kinsella
Originální název: Wedding Night
Počet stran: 352
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: BB art
Vazba knihy: Brožovaná

Sestry Lottie a Fliss Graveneyovy jsou si blízké jako málokteří sourozenci, jedna druhé jsou oporou i spolehlivou vrbou, do níž mohou našeptávat svá trápení. Starší a usedlejší Fliss právě prochází ne zrovna snadným rozvodem, kdy se ještě nedokáže smířit se zradou bídáka, který byl jejím manželem a otcem jediného děcka, a kdy je právě malý, bujnou fantazií obdařený Noah jedinou kotvou v nebezpečných vodách beznaděje.

Lottie se vznáší v růžovém oparu představ blížícího se zasnoubení s Richardem a nevidí nic než úžasnou společnou budoucnost. V jediném okamžiku se jí tenhle domeček z karet zhroutí a ona jako mnohokrát předtím čelí nepřízni osudu tím, že si začne narychlo budovat další domeček, daleko větší a úžasnější, než byl ten předchozí, a zapomíná při tom, že základy téhle stavby musí být zákonitě vratké.

Realisticky uvažující Fliss se marně snaží její úsilí překazit, události se hrnou jedna po druhé a kromě erotického náboje s sebou přinášejí nejednu komickou situaci. Ben, Richard, Lorcan, Noah, Sára, Arthur, Nico a řada dalších aktérů zdařile sekundují v babylonu vztahů dvěma hlavním protagonistkám a spolu s nimi přinášejí čtenářům příběh plný napětí, zvratů a lásky – skutečné i kašírované –, který vyvrcholí na jednom z řeckých ostrovů v paprscích zapadajícího slunce tak, jak se na román Sophie Kinselly sluší.


Něco ke knize

Sestry Fliss a Lottie si jsou velmi blízké. Dětství neměly zrovna růžové, rodiče moc nefungovaly a tak si sestry musely vystačit samy. Každá je ale úplně jiná. Zatímco starší Fliss je usedlejší a racionálně uvažující žena, mladší Lottie žije ve snech a je jako neřízená střela. Fliss zrovna prožívá bouřlivý rozvod a s ním spojenou střídavou péči o syna. Budou exmanžel je ale nespolehlivý parchant, který ji hází klacky pod nohy.

A k tomu musí začít řešit Lottie. Lottie čeká na žádost o ruku od svého partnera, vše má v hlavě do detailu vymyšlené, když ale žádost o ruku nepřijde, Lottie se jako po každém rozchodu hroutí a začíná si budovat nové vzdušné zámky. Takové, které by ji ale mohly zničit život. A kdo jiný by ji měl postavit zpátky na zem, než právě starší sestra.

Moje hodnocení a dojmy

Sophie Kinsella jednoznačně patří mezi moje nejoblíbenější spisovatele. Její knihy miluji, jsou to příjemné oddechovky, které pobaví a můžete u nich dokonale vypnout. Přiznávám, že ale už dlouho nekupuji hned každou novinku, která vyjde. Sophie Kinsella se totiž pokaždé objeví za pár korun v Levných knihách a tak si ráda počkám.

Nejlepší knihy jsou rozhodně ze série Shopaholic, která mě strašně baví a díky které jsem se se Sophie seznámila. Je fakt, že v poslední době od ní čtu spíše průměrnější knihy, které nejsou až tak zábavné a spadají více k jejímu pravému jménu, pod který vyšlo několik knih, které jsou vážnější a postrádají ten lehký humor.

Svatební noc je ale bez pochybností kniha, u které nemusíte vůbec přemýšlet. Je to jednoduchý román, určitě nečekejte nic inteligentního. Zrovna tahle kniha je dost přitažená za vlasy. Já se tedy na ní těšila i poté, co jsem si přečetla ne zrovna pochvalné recenze, ale ty mě neodradily. Sophie Kinsella píše dobře, její knihy se mi čtou jedna radost, takže i když je příběh slabší, čtení si užívám.

Svatební noc je hodně praštěná a věřím, že nesedne každému. Jednání hlavních postav je až nereálné a divím se, kam až sahá fantazie autorky, co se týče plánu, jak zabránit Lottie udělat životní chybu.

Lottie je hodně naivní, sice jí je přes třicet, ale jako by žila ve své bublině. Jedná zbrkle, neuváženě a působí dost nedospěle. Kdybych nevěděla, kolik let má, tipovala bych snad puberťačku. Fliss je pravý opak, kolikrát až moc upjatá, plná starostí. Obě jsem si ale oblíbila, nemůžu říct, že by mi některá z postav vadila. To samé i mužské postavy, neměla jsem problém.

Ač kniha dost ujetá a párkrát jsem se přistihla, že vrtím hlavou, musím uznat, že jsem se i hodněkrát zasmála. Nejsem v žádném případě zklamaná. Sice se kniha nezařadí mezi moje oblíbené knihy této autorky, ale ani neřeknu, že by kniha byla vyloženě špatná. Neurazí, nenadchne. Jako letní odpočinkové čtení je ideální.

Žádné komentáře:

Okomentovat