Follow Me @Charmedka

13.06.18

A. G. Howard - Šepotání

Spisovatel: A. G. Howard
Originální název: Splintered
Série: Šepotání
Díl: 1.
Počet stran: 416
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.

Když se matčin stav zhorší, nemůže už Alyssa své dědictví dál popírat
a zjistí, že na těch fantastických pohádkách, které zná z dětství, je víc pravdy, než by se mohlo zdát. Vydává se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponurejší, než jak ji zná z knížek a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?

Něco ke knize

Zdroj
Alyssa se snaží žít normální pubertální život jako všichni její vrstevníci, ale to není tak jednoduché, když rozumíte šepotání květin a řeči hmyzu. Tuhle schopnosti se snaží skrývat co to jde, stejně tak to, že její prapraprababička je Alena Liddelová, ta Alenka, která propadla králičí dírou do Říše divů. Alyssa nechce skončit ale na psychiatrii s hromadou sedativ jako její matka, která v jednom kuse mluví o vílách a můrách a tak tenhle dar potlačuje co to jde.

Když se ale matky stav začne zhoršovat, nezbývá Alysse než si svoje dědictví přiznat a dostat se do Říše divů, aby aktuální situaci napravila. Zrcadlem se jí povede propadnout do cizího světa, kam za ní skočí i její nejlepší kamarád a tajná láska Zach. Říše divů je ale jiná, než jak ji každý zná z knihy Lewisse Carrolla, je mnohem temnější a děsivější.

Moje hodnocení a dojmy

Po knize jsem strašně moc toužila už v době, kdy vyšla. Já vím, jsou to tři roky a jsem ostuda, ale holt občas se to někdy tak stává. Miluji pohádky, retellingy a jiné další inspirace. A zrovna Alenka v říši divů patří mezi moje nejoblíbenější. Na Alenku od Walta Disneyho, tu animovanou, jsem jako dítě koukala stále dokola.

Šepotání je ale něco úplně jiného a i když to není ta barevná, kouzelná Říše divů, tak musím uznat, že A. G. Howard stvořila něco naprosto jedinečného, originálního a geniálního, z čeho jsem fakt nadšená, i když jsem zrovna tohle nečekala.

Zdroj
Příběh je pojat tak, že Lewis Carroll, autor Alenky, se inspiroval skutečnou Alenkou, která je prapraprababičkou hlavní hrdinky. Už tohle samo o sobě mi přijde fakt zajímavé, z inspirované knihy udělat inspiraci svého příběhu, super.

Alyssa je taková klasická puberťačka, která řeší střední školu a kluka, kterého tajně miluje. Začátek je tedy takové běžné young adult, tedy až na to, že Alyssa šepotání květin a hmyzu řeší tak, že hmyz chytá a dělá z nich obrazy. Pak se Alyssa zrcadlem propadne do Říše Divů, která mě doslova posadila na zadek.

Bílý králíček, který neustále sleduje hodinky? Ale kdeže, spíše kostřička s parohy. Nádherné a voňavé květiny? Spíše krvežíznivé zombie, které si pro kus masa vytrhají i kořeny. A pak je tu Morfeus, kluk, kterého Alyssa zná z dětství, ale jak je to možné? Nebudu moc prozrazovat, určitě bude lepší, když si zápletku přečtete sami.

Tahle Říše divů je opravdu hodně děsivá, tajemná a kolikrát až hororová, což mě překvapilo, protože jsem měla za to, že se jedná primárně o knihu pro mladší čtenáře, ale jsem překvapená moc příjemně.

Jsem fakt nadšená, mám ráda horory a spojení s pohádkou, kterou zná snad každý, mě bavilo. Říše divů si zachovává svůj základ i postavy, jen detaily jsou ponurejší.

Za sebe můžu všemi deseti doporučit a musím si co nejdříve sehnat pokračování.

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) Nejsi sama, ani já jsem se k sérii ještě nedostala a to se mi tak líbila/líbí. :) Nejspíš jsem trošku infantilní člověk, ale retellingy, pohádky... mám moc ráda a neodolám možnosti si je přečíst. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Šepotání jsem taky zkoušela číst :) Ještě jsem dala i Divotání ale pak jsem to raději vzdala.Ty knihy mají takovou skvělou specifickou temnou atmosféru :) To je skvělé, ale jinak na mě byly až moc zmatené a chaotické :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty další díly jsem moc pozitivní recenze nečetla no.

      Vymazat