Follow Me @Charmedka

02.02.18

Marissa Meyer - Cinder

Spisovatel: Marissa Meyer
Originální název: Měsíční kroniky
Série: Cinder
Díl: 1. 
Počet stran: 400
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Egmont
Vazba knihy: Brožovaná
Rušné ulice Nového Pekingu se hemží lidmi a androidy. Populaci devastuje smrtící nákaza. Z vesmíru tomu přihlížejí krutí měsíční lidé, kteří čekají na správný okamžik. Nikdo netuší, že osud Země spočívá v rukou jediné dívky...

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a
její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody – mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci (roboty, vznášedla, své vlastní nefungující součástky), díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou v Novém Pekingu. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.
Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta“, kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a vědci zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet

Něco ke knize

Nový Peking, město plné lidí a androidů, ale i smrtícího moru, na který prozatím nikdo nedokázal nalézt lék. A právě tady žije šestnáctiletá Cinder, kyborg, kterého většina lidí považuje za zrůdu. Její odlišnost ji nejvíce dává sežrat macecha. Cinder se ale díky své výjimečnosti stala nejvyhlášenější a nejlepší mechaničkou.

Právě díky tomu ji vstoupí do života princ Kai, který žádá oporavení svého androida se slovy, že se jedná o národní bezpečnost. I když se snaží mluvit v žertu, Cinder tuší, že něco skrývá. Princ na ní ale udělá takový dojem, že se Cinder snaží zakrývat své kovové části a androida co nejdříve opravit.

Když se morem nakazí její nevlastní sestra, macecha dává vše za vinu právě Cinder a nabídne ji pro výzkum, který se snaží najít lék. Výzkum je poctou, ze které se ovšem nikdo ještě nevrátil živý.

Něco ke knize

Bože, mně se pomalu nedostává slov, jak moc nadšená jsem. Měsíční kroniky jsou velmi oblíbené, všude na ně čtu kladné recenze a doporučení, já se ovšem teprve teď dostala k prvnímu dílu a co nejdříve potřebuji pokračování, protože dlouho mě tak nic nechytlo jako tohle.

Miluji Popelku a miluji re-tellingy pohádek. Cinder je právě inspirovaná Popelkou a musím říct, že jsem fakt nadšená a to i přesto, že naopak sci-fi nemusím vůbec. Příběh se odehrává v budoucnosti, což je hned jasné už jen díky Měsíčňanům či androidům. Celý svět je úplně jiný než ten náš, přesto se v něm pozůstatky z dnešní doby objevují.

Kyborgové nemají v podstatě žádná práva, každý musí mít svého poručníka a nerozhodují sami za sebe. O to horší je, když máte macechu jako Cinder. Cinder touží po jediném a to dostat se z jejího vlivu a získat samostatnost. Cinder jsem si zamilovala již od začátku. Je neskutečně odvážná, inteligentní, soucitná a má prořízlou pusu. Fakt úplně dokonalá postava, kterou nelze nemilovat.

Ani se samotným princem nemám problém, právě naopak. Všechny postavy mají skvěle propracovaný charakter a žádná Vás nenechá chladnými. V knize samozřejmě nechybí romantická linka, co by to jinak bylo za Popelku, že, ale ty vztahy se teprve utvářejí a vše má svůj čas. Určitě nečekejte vášnivé vzplanutí a hromadu lásky. Řeší se tu i důležitější věci.


Kniha je určená spíše pro mladší čtenáře, poznáte to i díky tomu, že děj je jednodušší a hodně předvídatelný, v podstatě od začátku víte, o co jde a jak to dopadne. Přesto jsem si knihu zamilovala, už dávno mi není náct, ale to mi nebránilo v tom, abych si příběh maximálně užila. Čtyři sta stran jsem přelouskala během dvou dnů a vůbec se mi ho nechtělo zavírat.

Příběh je velmi originální, čtivý, zajímavý a už naprosto chápu jeho oblibu. Nemůžu se dočkat, až si seženu další díly a pustím se do nich. Tohle je fakt bomba.

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze, knihu jsem četla nedávno a líbila se mi vážně moc. Je to něco originálního a zajímavého, autorka našla "díru na trhu ". :))

    OdpovědětVymazat
  2. Upřímně, nijak mě nepřekvapilo, že se ti Cinder líbila, Měsíční kroniky jsou zkrátka boží! :D
    Osobně sice musím přiznat, že druhý díl i přišel hodně slabý, ale na ty ostatní se určitě těš, je to skvělá série a bude to jen lepší! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já se na knížku chystám, tak snad mi to vyjde ještě tento rok

    OdpovědětVymazat