Follow Me @Charmedka

15.08.16

Kendare Blake - Dívka z nočních můr

Spisovatel: Kendare Blake
Originální název: Girl of Nightmares
Série: Anna
Díl: 2.
Počet stran: 288
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Uběhly už celé měsíce od chvíle, kdy přízračná Anna Korlovová otevřela dveře do pekla ve svém sklepě a zmizela v něm, ale lovec duchů Cas Lowood to nemůže překonat.
Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít — a netoulal se jen světem jako polomrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval.
Vidí teď Annu všude, někdy ve vidinách a někdy v nočních můrách. Ale je tu něco zneklidňujícího — nejsou to jenom sny. Zdá se, že Anna prožívá muka. Kdykoliv se objeví, je trýzněna stále novými a pokaždé hrůznějšími způsoby.
Cas neví, co se s ní stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že ať už se jí děje cokoliv, nezaslouží si to. Anna nejednou zachránila Case a je na čase, aby jí oplatil laskavost.

Něco ke knize
Je to již pár měsíců od doby, na kterou lovec duchů Cas Lowood nezapomene. Cas Lowood vždy zabil ducha, aby mohl v klidu odejít a pokračoval dále. Tak tomu bylo až do setkání s Annou Korlovovou. Ta byla pouhým vraždícím duchem, ale Casovi změnila život. Projevila se u ní lidkost a Cas se zamiloval.

Jenže Anna se obětovala, otevřela bránu do pekla a stáhla tam démona, který hrozil, že zabije nejen Case, ale i všechny jeho přátelé. I když všichni Casovi připomínají, že Anna to udělala pro něj, aby mohl žít, Cas na ní nemůže přestat myslet. Navíc Anna se mu teď všude zjevuje.

Vídá ji ve snech, ale i během dne ve vidinách. A pokaždé ji někdo mučí. Cas je rozhodnout, že ji z pekla dostane, ať to stojí cokoliv.


Moje hodnocení a dojmy
První díl Anna krví oděná pro mě byl jedním z největších knižních zklamání. Do druhé dílu jsem se sice pustila okamžitě po přečtení prvního, ale spíše jen proto, abych to měla co nejdříve za sebou.  A jsem ráda, že jsem tak učinila, alespoň to mám za sebou.

Příběh je opět vyprávěn z pohledu hlavního hrdiny Case. Autorka si dala docela záležet na tom, aby jasně vystihla jeho pocity. Z Case, schopného lovce duchů, se stává ufňukánek, který nedokáže myslet na nic jiného než na Annu.

Celý děj se šíleně táhne, v podstatě po celou dobu se tam nic neděje. Vše se Kendare Blake snaží dohnat až ke konci, kde se konečně nějaká akce objeví, ale ani ta nezachrání tak nudný děj jako byl tento. Celkově mi styl série nesedl. Nejen, že je to nudné, ale ještě se to špatně čte.

Malinko jsem doufala, že druhý díl si mě získá více a to i přesto, že hodnocení nemá kdovíjaké. Ale téma pekla mám hrozně ráda, ani nevím proč, zkrátka mě fascinuje. Ovšem tohle bylo vůbec to nejhorší a nejnezajímavější podání, jaké jsem kdy četla. Absolutně mě to nechytlo.

Anna mi vůbec nesedla, celé to bylo nudné, styl psaní mi nevyhovoval a potenciál celého příběhu a hlavně postavy Anny byl podle mě nevyužit. Doma na mě čeká ještě jedna kniha od Kendare a to Antibohyně, avšak po tomto zklamání z ní mám lehce obavy.

Žádné komentáře:

Okomentovat