Follow Me @Charmedka

20.04.15

Aprilynne Pike - Kouzlení

Spisovatel: Aprilynne Pike 
Originální název: Spells 
Série: Křídla
Díl: 2.
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010 
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná


Být florelou v lidském světě není úplně jednoduché. Kromě toho, že vám jednou do roka na zádech rozkvétá květ, musíte tajit záležitosti florel a florelů před lidmi. Laurel má naštěstí poměrně tolerantní rodiče a přítele Davida. Jak se jim ale bude líbit, že Laurel musí strávit dva měsíce ve florelí Akademii a začne tajemnou říši navštěvovat daleko častěji? Ani potíže z loňského roku hlavní hrdinku neopustí a znovu bude čelit nebezpečím nadpřirozeného světa. Podaří se jí se ochránit svou rodinu a přátele?


Něco ke knize
Laurel a celá její rodina si zvykají na to, že Laurel je florela, víla. Celý život ale strávila mezi lidmi a je tedy
čas, aby se podívala do Avalonu a na dva měsíce nastoupila na zdejší akademii. V jejím věku by už měla znát spousty věcí, které teď musí dohnat, takaže studentský život v Avalonu bude velmi náročný.

Má tu ale svého přítele Tamaniho. Ten jí zasvěcuje do mnoha věcí, zvláště co se týče etikety Avalonu. Ta se ale Laurel vůbec nepozdává. Jako podzimní florela patří mezi vzácné a uctívané, nad ní jsou už jen zimní florové. Tamani je pouze jarní flor, takže i při společných procházkách se musí držet krok za ní a Laurel tohle škatulkování nemůže překousnout.

Přítomnost Tamaniho je ale také trošku problém, Laurel to k němu táhne a v jeho přítomnosti zapomíná na Davida, který na ní čeká ve světě lidí. Laurel si musí vybrat mezi dvěma nápadníky, ale i mezi dvěma světy. A v tom jednom na ní čeká nebezpečí v podobě trollů.


Moje hodnocení a dojmy
Po předchozím milém překvapení jsem na další díl byla velmi zvědavá. Bohužel se mi nelíbil tolik jako první díl. U prvního dílu Křídla jste nevěděly, co čekat. Bylo to originální a zajímavé. V Kouzlení už se více seznamujete se říší florel a florů, za přítomnosti Laurel se dostáváme do Avalonu, kde všechny víly žijí.

Avalon je kouzelné místo, avšak má přísná, nebo vlastně spíše svoje pravidla, která se Laurel prostě nelíbí a snaží se je měnit. Sice jsem s ní sympatizovala, proč by se její kamarád k ní měl chovat jako k někomu víc. Na druhou stranu je to etiketa Avalonu a Laurel, která ví naprosto minimum o tomhle světě, se snaží změnit něco, co takhle funguje odjakživa a všechny víly to vnímají jako přirozené.

Ač je Avalon pohádkový a určitě zajímavý, mě kniha tolik nebavila.Ani mě nebavilo číst o tom, jak Laurel zkoumá různé přísady, snaží se míchat lektvary. První díl pro mě měl zkrátka větší kouzlo.

A milostný trojúhelník, který tu vzniká se mi také nezdá, vždyť je takové klišé, které se objevuje snad v každé druhé knize. O to více mi vadí, protože Tamani mi není vůbec sympatický. Přijde mi protivný, vlezlý a sobecký. Ne, on není postava, kterou bych měla ráda.

Žádné komentáře:

Okomentovat